صلاح عبد الله يوجه رسالة لـ نيللي كريم: «أرواحنا زي ما هي»

حرص الفنان صلاح عبد الله، على توجيه رسالة للفنانة نيللي كريم، معربا خلالها عن مدى حبه لها، مستعيدا ذكرياته معها منذ عام 1999 بمسلسل حلم ولا علم حتى عام 2023 بمسلسل ليه لأ 3 .

صلاح عبد الله ونيللي كريم

ونشر صلاح عبدالله، صورة تجمعه مع نيللي كريم، عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي إنستجرام،وعلق قائلا: من ١٩٩٩م إلى٢٠٢٣م ..  إتغيرت ملامحنا بس لسه أرواحنا زي ما هي بهية.. بحبك يا نيللي كريم.

نيللي كريم ومسلسل ليه لأ 3

الفنانة نيللي كريم تحدثت عن شخصيتها في مسلسل ليه لأ الجزء الثالث المقرر عرضه قريبًا، والتي تقدم من خلالها شخصية شيري.

صلاح عبدالله ونيللي كريم صلاح عبدالله ونيللي كريم

نيللي كريم قالت في تصريحات تليفزيونية: «شيري هي سيدة حقيقية موجودة في كل بيت، وتقوم بالتضحية من أجل ابنها الأكبر وتقع في أزمات عديدة من أجله، إلا أنه يرى أنه راجل البيت ومن حقه التصرف بشكل فردي كونه أبنها الأكبر، ويحدث بينهما العديد من المواقف والأزمات، والكواليس من أمتع الكواليس التي عشتها الفترة الأخيرة».

وقالت نيللي كريم: «الحاجات المشتركة بيني وبين شخصية شيري بما إني عندي أولاد وفي المسلسل كمان عندي أولاد فبسأل كتير عاملين إيه وبتعملوا إيه في الحياة؟ وبديهم نصائح كتير

وتحدثت نيللي كريم عن دور المرأة في الأسرة بعد الانفصال، قائلة: «هي راجل البيت دي كلمة كبيرة أوي وأحيانًا الناس بتستخدمها من غير ما تفكر، ودلوقتي في الزمن اللي إحنا فيه أو على الأقل العائلات اللي بشوفها حواليا الستات هي اللي بتبقى راجل البيت».

وأَضافت: «الستات دلوقتي هي اللي بتشيل البيت والأولاد خاصة لما بيحصل حالة طلاق 99% من الأبهات مبيدفعوش الفلوس اللي عليهم وبيكونوا شايلين إيديهم حتى لو بيدفعوا بيدفعوا رقم ضئيل، فالست هي راجل البيت حاليًا».