صلح عمرو مصطفى ورامي صبري.. أزمة بدأت باتهامات السرقة وانتهت بـ «متفرحش الناس فينا»

انتهى الخلاف بين الفنان عمرو مصطفى والفنان رامي صبري على الهواء، بعد اتهامات بالسرقة وتبادل تصريحات قاسية للطرفين.

صلح عمرو مصطفى ورامي صبري

قال رامي صبري في تصريحات إذاعية له: «نفتخر بوجود عمرو مصطفى لكن مينفعش تختلف بطريقتك دي، ومينفعش تطلع تقول إني سرقت منك الأغنية.. أنا دايمًا بدافع عنك يا عمرو».

وتابع: «وبقول أنت أطيب واحد في الدنيا وإنتوا فاهمينه غلط ولحد امبارح مدافع عنك رغم أنك وقفت أغنيتي من اليوتيوب»، ليرد عليه الفنان عمرو مصطفى قائلًا: «اعتذرلك يا رامي لكن أنت المفروض تكتب أن أغنية يمكن خير لحن عمرو مصطفى ورامي صبري».

عمرو مصطفى ورامي صبري عمرو مصطفى ورامي صبري

تصريحات عمرو مصطفى

وأضاف الفنان عمرو مصطفى في تصريحات إذاعية له: «وأنا أكتر واحد بدافع عنك يا رامي وحصل خير ومتفرحش الناس فينا، ومش هرفع قضية على رامي صبري والأغنية هترجعله وخلاص لأني بحبه وبحب كل الفنانين ولكن مينفعش يبوظوا هيبتي في المزيكا».

كان قد علق الشاعر أحمد علي موسى مؤلف أغنية يمكن خير على أزمة رامي صبري وعمرو مصطفى بسبب ألحان الأغنية، التي تسببت في وقف عرضها وحذفها من موقع الفيديوهات الشهير «يوتيوب».

كشف مؤلف أغنية يمكن خير في تصريحات تلفزيونية له، تفاصيل جديدة عن الأغنية بعد حذفها، وقال: «أغنية يمكن خير، موجودة من 2013 وجالي رسائل كتير عن مين فيهم صح ومين فيهم غلط».

وتابع: «طلعت وضحت وقلت فعلًا الأغنية دي وصلتني عام 2013، لكن أي كلام عمرو مصطفى أو رامي صبري بيطلعوا يقولوه هما مسؤولين عن اللي بيخرج منهم».

وكتب الشاعر أحمد علي موسى مؤلف أغنية يمكن خير في منشور عبر حسابه الرسمي بموقع فيس بوك: «ده رد لكل الناس اللي سئلتني علي الخاص عن موضوع يمكن خير وأنها ليه اتشالت من اليوتيوب وده رد رامي صبري وافتكر كده بقي الموضوع المفروض مات فيه الكلام».

وأضاف: «وبانت الحقيقة لكل الناس علشان نركز في الشغل اللي جي وده المفروض من أى مبدع أنه يركز في أنه يبدع ويطلع عمل يمتع بيه الناس مش يصحي كل يوم يرد علي أسئلة ويدخل حروب بقت بعيده تماما عن الفن والفنانين».

عمرو مصطفى عمرو مصطفى

عمرو مصطفى عمرو مصطفى