طليق زوجة حسن شاكوش يفتح خزائن الأسرار: عندها مشكلة تمنعها من الزواج وهذه تفاصيل القضايا

يبدو أنّ قصة خلاف مؤدي المهرجانات حسن شاكوش وزوجته ريم طارق، ما زالت تحمل الكثير من المفاجآت، فلم تمر ساعات على تحرير الزوجة محضرًا اتهمت فيه زوجها بضربها وسرقة أموالها وذهبها وعفش الزوجية وإيصال أمانة مؤخر الصداق، حتى طل علينا طليقها، في تطور جديد للقصة، يدعي إصابتها بمرض يعيقها من الزواج، وأشياء أخرى كثيرة فجرها في لقائه الأول مع الإعلامية نهال طايل على قناة صدى البلد2.

كشف أحمد طليق ريم طارق زوجة حسن شاكوش، تفاصيل مثير عن إجباره على طلاقها وسر المرض الخطير وإيصالات الأمانة.

وأضاف طليق ريم طارق زوجة حسن شاكوش في أول ظهور له في لقاء خاص مع الإعلامية نهال طايل ببرنامج «تفاصيل» على قناة صدى البلد، أنّ أهل طليقته ذهبوا إلى منزله وأخذوا كل مستحقات ابنتهم لكنهم لم يكفوا عن الحديث بالسوء عنه.

وتابع أحمد أنه فوجئ بإجباره على طلاق زوجته وبعدما حصلت على كامل حقوقها الشرعية رفعت عليه قضية، لافتا إلى أنه كان هناك ظروفا خاصة للطلاق.

تفاصيل قضايا رفعتها ريم طارق ضد طليقها

وأردف طليق ريم طارق زوجة حسن شاكوش: «في حاجات بالنسبة لسبب الطلاق مش هقدر أتكلم فيها لظروف خاصة بيا وبيها، لكن عاوز أعرف ليه رفعت عليّ قضايا وبتقول كلام وحش فيّ، أنا مش طالب أي غير إني أعيش في استقرار دون مشاكل».

وكشف طليق ريم طارق، تفاصيل قصته مع زوجة شاكوش طليقته السابقة والزوجة الحالية لـ مغني المهرجانات حسن شاكوش.

وقال أحمد طليق ريم طارق، ببرنامج تفاصيل تقديم الإعلامية نهال طايل والمذاع على قناة صدى البلد: أنا كنت ساكن في فيصل وهي كانت من سكان فيصل جنبي، وكنت أعرفها من قبل أهلها ما يعرفوني، ودخلت البيت من بابه واتقدمتلها ووافقوا عليا، وأثناء فترة الجواز مشيوا من فيصل وراحوا سكنوا في الشيخ زايد.

وتابع طليق ريم طارق: أنا مكنتش بضربها ومضربتهاش علقة موت ولا حاجة، وعمري ما ممديت ايدي عليها، وكل مشكلة بينا كنت بروح أشتكي لوالدها.

مشكلات بين أهل زوجة حسن شاكوش وطليقها

واستكمل طليق ريم طارق حديثه على قناة صدى البلد: كان فيه ظروف معينة للطلاق ولما حصل مشاكل بيني وبينها، أهلها جابوا المأذون وقعدنا، ومعرفش أنا مرفوع عليا قضايا ليه بعد الطلاق؟، ومش طالب غير اني عايز أعيش في استقرار.

وأضاف: مرفوع عليا قضايا منقولات وايصالات أمانة، وكل اللي عايزه منها تتنازل عن القضايا اللي رفعاها عليا وربنا يسعدها في حياتها.

وأوضح طليق ريم: اتفرض عليا الطلاق ومكنتش عايز أطلقها، وطلقتها وخدت حقوقها الكاملة، وأنا مرفوع عليا قضايا في المحاكم وخدت كل حقوقها أخدتها.

وتساءل أحمد طليق ريم طارق زوجة حسن شاكوش، عن سبب قيام أهل طليقته برفع قضايا عليه رغم حصولهم على كامل مستحقات ابنتهم.

وأضاف طليق ريم طارق زوجة حسن شاكوش في أول ظهور له في لقاء خاص مع الإعلامية نهال طايل ببرنامج «تفاصيل» على قناة صدى البلد، أنّه لم يكن يرغب في طلاق ريم، لكن أهل طليقته أجبروه على ذلك.

وتابع أحمد أنه أصيب بالذهول منذ 4 شهور عندما علم بالقضايا التي رُفعت عليه من أهل طليقته، موضحا أن لم يكن يتوقع الطلاق بالأساس ورغم ذلك تعامل معهم بعفوية، لأنه كان يشعر بالذنب تجاه ريم طارق.

وأردف طليق ريم طارق زوجة حسن شاكوش: «ريم حاليا عندها 28 سنة والزواج بيننا استمر لمدة سنة واحدة، ووقعت لها على ورقة بكامل حقوقها الشخصية وسلمت أهلها كل حاجة، علشان كنت عايز نخرج بالمعروف زي ما دخلنا بالمعروف»

وأكد أحمد أنه ينتمي لمحافظة سوهاج من قبيلة هوراة ولا أحد يستطيع أن يكسر عينه أو يمسك عليه شيء مخل، لكنه تعامل بحسن نية مع أهل طليقته، مردفا أنّ والد ريم أرسل له رسالة يقول فيها: «أعلى ما في خيلك اركبه».

كشف أحمد طليق زوجة حسن شاكوش، تفاصيل قصته مع ريم طارق طليقته السابقة والزوجة الحالية لـ مغني المهرجانات حسن شاكوش.

كيف تمّ إجبار طليق زوجة حسن شاكوش على الطلاق؟

وقال طليق زوجة حسن شاكوش، ببرنامج تفاصيل تقديم الإعلامية نهال طايل: اتفرض عليا الطلاق ومكنتش عايز أطلقها، وطلقتها وخدت حقوقها الكاملة، وأنا مرفوع عليا قضايا في المحاكم وخدت كل حقوقها أخدتها.

وفجر أحمد طليق ريم طارق، مفاجأة من العيار الثقيل بخصوص طليقته زوجة مغني المهرجانات حسن شاكوش.

وقال طليق ريم طارق، ببرنامج تفاصيل تقديم الإعلامية نهال طايل والمذاع على قناة صدى البلد: الصدمة اللي اتفاجئت بيها إنها تتجوز تاني، وهي عندها تعب صحي لا يمكنها الزواج، وده ظهر بعد شهرين من زواجي منها، وأهلها كلموني عشان تتطلق.

وأوضح طليق ريم طارق: أنا مقصرتش معاها، وقولت لأهلها مش عايز أطلق وأنا هعالجها، وروحت معاها لدكتور ولقيته بيقولي إنها لا يصح لها الزواج.

تابع: سلمتهم القايمة ومعايا شهود ونزلوا القايمة بالشقة في يومين، وكل الكماليات في البيت خدوها.

استكمل طليق زوجة شاكوش على قناة صدى البلد: لقيت الشقة فاضية، وأنا معنديش مشكلة في الحاجة مش عايزها بس عايزهم يتنازلوا عن القضايا اللي رفعوها عليا.

وعن صحة تعديه عليها بالضرب أثناء زواجه لها، فأوضح: أنا مكنتش بضربها ومضربتهاش علقة موت، وعمري ما ممديت ايدي عليها، وكل مشكلة كنت بشتكي لوالدها.

سبب طلاق ريم طارق

وعن سبب الطلاق الذي وقع بينهما، فقال: كان فيه ظروف معينة للطلاق ولما حصل مشاكل بيني وبينها، أهلها جابوا المأذون وقعدنا، ومعرفش أنا مرفوع عليا قضايا ليه بعد الطلاق؟، ومش طالب غير اني عايز اعيش في استقرار.

وأضاف كاشفا القضايا المرفوعة عليه من ريم طارق: مرفوع عليا قضايا منقولات وايصالات أمانة، وكل اللي عايزه منها تتنازل عن القضايا اللي رفعاها عليا وربنا يسعدها في حياتها، واتفرض عليا الطلاق ومكنتش عايز أطلقها، وطلقتها وخدت حقوقها الكاملة، وأنا مرفوع عليا قضايا في المحاكم وخدت كل حقوقها أخدتها.

قال هاشم محمد أحد الشهود على طلاق ريم طارق زوجة حسن شاكوش من أحمد، إنها حصلت على كل حقوقها الشرعية كاملة ونقلتها على سيارة أمام أعين الجميع.

وأضاف هاشم محمد، خلال لقائه مع الإعلامية نهال طايل ببرنامج «تفاصيل» على قناة صدى البلد2، أن ريم طارق أخذت غرفة النوم والأنتريه والسفرة وكل متعلقاتها.

بينما قال شاهد آخر، أنه هناك مشاكل كانت تدور بين ريم وطليقها، مضيفا أن أحمد طليق ريم طارق من عائلة كبيرة في سوهاج، وانصاع لنصيحة أهله بالانفصال عن ريم.

وأكد أن أحمد من أطيب خلق الله ويُعرف في المنطقة بحسن الخلق، واحترام الآخرين والسمعة الحسنة: «الرجل من عائلة محترمة وابن ناس جدا».

طليق ريم طارق طليق ريم طارق

طليق زوجة حسن شاكوش يفتح خزائن الأسرار: عندها مشكلة تمنعها من الزواج وهذه تفاصيل القضايا طليق زوجة حسن شاكوش يفتح خزائن الأسرار: عندها مشكلة تمنعها من الزواج وهذه تفاصيل القضايا

جيران طليق زوجة حسن شاكوش : أخدت كل حقوقها قدام عنينا .. فيديو

حسن شاكوش يحرر محضر ضد زوجته ويتهمها بسرقة 500 ألف جنيه

والد زوجة حسن شاكوش: الموضوع ملوش علاقة بجوازها الأول