عائشة بن أحمد تقضي عطلتها الصيفية في شرم الشيخ وتعلق: ‎عن مدينة السحر والجمال اتكلم

تقضي الفنانة التونسية عائشة بن أحمد هذه الفترة عطلتها الصيفية في مدينة شرم الشيخ، وذلك عقب نجاحها في موسم مسلسلات رمضان الماضي من خلال مسلسل مذكرات زوج.

عائشة بن أحمد في شرم الشيخ

نشرت عائشة بن أحمد عبر حسابها بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك، صور لها وهي تستمتع بإجازتها وكتبت: '‎عن مدينة السحر والجمال اتكلم'.

تصريحات عائشة بن أحمد

أعربت الفنانة عائشة بن أحمد عن تخوفها من فكرة الزواج، قائلة: «الجواز مش حاجة سهلة خالص، محتاج مجهود وذكاء ومذاكرة ووعي».

قالت عائشة بن أحمد في تصريحات تلفزيونية لها: «من غير المجهود والذكاء الزواج مش هيكمل أو هيكمل بس مش هيبقى أحسن حاجة، وأنا بخاف مش عارفة لما أتجوز ويبقى أنا وحد تاني مقفول علينا بيت هبقى عاملة إزاي».

وتابعت: «هكمل إزاي، فببقى خايفة ببقى شايفة ده من بعيد من خلال صحابي، وفي حاجات بتطمن وفي حاجات مبتطمنش خالص، أنا بحس أنه محتاج مجهود من الطرفين».

عائشة بن أحمد مسلسل مذكرات زوج

وتحدثت عائشة بن أحمد عن مسلسل مذكرات زوج، الذي نافست به ضمن موسم دراما رمضان 2023، قائلة: «مسلسل مذكرات زوج محايد ليس مع الرجل ولا الست، الرسالة أو الفكرة اللي حاول المسلسل يطرحها إن لازم يبقى فيه تواصل بين الزوج والزوجة».

واستكملت: «ولازم يبقى فيه ذكاء ووعي عشان العلاقة تكمل، فالكلمة الحلوة بتفرق وممكن تخلي العلاقة في سكة حلوة أوي، وأن العلاقة تكمل بعد 20، 30 سنة، هي محتاجة مجهود ومذاكرة، وإحنا متعودين نشوف الست ضعيفة ومنكسرة لكن إحنا شوفناها في المسلسل زعلت في الأول وبعد كده فاقت لنفسها وعاشت حياتها وطورت من نفسها، وشوفنا الست القوية إزاي كملت وبقت أحلى».

شاركت عائشة بن أحمد في بطولة مسلسل مذكرات زوج مع عدد من النجوم وهم طارق لطفي، خالد الصاوي، سما إبراهيم، وسارة الشامي، إدوارد، وعمر الشناوي، علي الطيب، وجيهان الشماشرجي، فدوى عابد، حازم إيهاب، هناء الشوربجي، وآخرين.

عائشة بن أحمد: بخاف من الجواز ومتعودين نشوف الست ضعيفة

مسلسلات رمضان 2023 .. طرح بوستر مسلسل مذكرات زوج لـ طارق لطفي وعائشة بن أحمد

موعد ومكان جنازة والد عائشة بن أحمد

الموت يفجع عائشة بن أحمد ورسائل تعزية من نجوم الفن

مسلسلات رمضان 2023.. هكذا تظهر عائشة بن أحمد بمسلسل معاوية بن أبي سفيان