عبد الرحيم كمال يشيد بالمواهب الشابة الجديدة: بيمثلوا بثقة

حرص السيناريست عبد الرحيم كمال على الاشادة بعدد من الوجوه الشابة الجديدة، وذلك عقب مشاركتهم في عدد من الأعمال الفنية مؤخرًا.

السيناريست عبد الرحيم كمال يشيد بالوجوه الشابة

كتب السيناريست عبد الرحيم كمال عبر حسابه بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك: 'عدد الولاد والبنات الشطار الموهوبين اللي ظهروا في مسلسلات وافلام جديدة عدد يطمن جدا ان المهنة دي بخير والتشخيص في مصر مهنة قديمة ومستمرة   وكل يوم تطلع ناس موهوبة على سبيل المثال'.

وتابع: 'البنت اللي عملت دور الخادمة في فيلم وش في وش، هايلة  ومحترفة وتخطف العين عرفت اسمها دنيا سامي حاجة كده لوحدها، والبنت اللي عملت صديقة العروسة المختفية في مسلسل حدث بالفعل شاطرة وتلقائية اسمها بسنت حاتم ممتازة بجد  والولد والبنت اللي كانوا ولاد نيللي كريم في اخر مسلسل ليه لا، واولاد وبنات غيرهم  بيمثلوا بثقة وطبيعية  تفرح'.

 

عبد الرحيم كمال وبيومي فؤاد

أشاد الكاتب والسيناريست عبد الرحيم كمال بالفنان بيومي فؤاد، ووصفه بأنه مفتاح من مفاتيح سر قبول الناس للفيلم ونجاحه.

نشر عبد الرحيم كمال صورة لبيومي فؤاد عبر حسابه الرسمي بموقع فيس بوك، وعلق قائلًا: «بيومي فؤاد في فيلمين جيدين فنيًا وبيتعرضوا في نفس الوقت فيلم وش في وش وفيلم ڤوي ڤوي ڤوي».

وتابع: «قدم شخصيتين جادتين بمنتهى الإتقان والاختلاف عن بعض.. وأصبح مفتاح من مفاتيح سر قبول الناس للفيلم ونجاحه.. بيومي فؤاد ممثل له مذاق مختلف وقدرات عالية على التعبير بأقل استخدام ممكن للجسم والايدين والعيون والحواجب».

واختتم الكاتب عبد الرحيم كمال عن الفنان بيومي فؤاد: «زي اللاعب اللي بيرقص في أقل مساحة ممكنة، ممثل مصري خاص رغم شيوع وجوده وقبوله لدى الجماهير.. ممثل كبير.. يستحق الكثير والكثير من الشخصيات».