عزيز الشافعي: والله أبدا غنوة تثبت أن الذكاء الطبيعي يغنيك عن الاصطناعي

تحدث الملحن عزيز الشافعي، عن أغنية والله أبدا التي طرحها الهضبة عمرو دياب عبر تطبيق أنغامي، وهي أحدث أغانيه الجديدة في الأسواق.

ونشر عزيز الشافعي، مقطع فيديو، عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الإجتماعي فيسبوك، وعلق قائلا:

والله أبدا.. غنوه تثبت أن الذكاء الطبيعي ممكن يغنيك عن الذكاء الاصطناعي، وانك تقدر بعد ألف سنة تقريبا من وفاة الشاعر الأندلسي إبن زيدون ترجعه ويبقى ترند والناس تدور عليه وتسمع حكايته.

وتابع عزيز الشافعي:تجربة جديدة حاولت بتقديمها أكسر الشكل المتعارف عليه للغنوه المصريه في الكام عقد اللي فاتوا ومن حسن حظي و حظ الغنوة إن عمرو دياب يصدق فالتجربة دي ويقدمها التوزيع الموسيقى للغنوة للموزع الكبير عادل حقي ورؤية الهضبه معاه أكيد في ان المزيكا كمان تبقى فيها تجربه جديده على الودن العربية.

واستكمل: وعلى ودني أنا شخصياً ومتفهم جدا الصدمة أو المفاجأة اللي واضحة في ردود الأفعال سواء اللي حب الأغنية وطلعها السما (ودول الأغلبية الحمد لله) أو اللي مفهمهاش (و ده طبيعي جدا) ، أو اللي محبهاش.

وأضاف: احنا بس بنرمي حجر في بحر أمواجه هاديه وهو بحر الأغنيه المصريه الي طول تاريخها مليانه تجارب و اختراعات و تجديد و خروج عن المألوف في محاولات قام بيها أساطير قبلنا بنتعلم منهم ، و بنحاول نقول رأينا و نطرح أفكارنا و نتمنى نكون دايما (أو غالبا ) عند حسن ظنكم بهديلكم الغنوه بصوتي.