عمرو مصطفى يتعاون مع سميرة سعيد في عمل جديد: نجاحات وعلامات أكتر من 20 أغنية

أعلن الفنان والملحن عمرو مصطفى تعاونه مع الفنانة سميرة سعيد، ونشر صور جمعتهما عبر حسابه الرسمي بموقع فيس بوك.

عمرو مصطفى وسميرة سعيد

كتب عمرو مصطفى في تعليقه على صوره مع سميرة سعيد: «نجاحات وعلامات أكتر من 20 أغنية مع الديڤا.. واللي جاي نجاحات أكتر وأكبر إن شاء الله».

 

وفي سياق آخر، كان قد حرص الفنان عمرو مصطفى بالتعقيب على تصريحه أنه هو من أدخل الجيتار مصر، مشيرًا إلى أن هذا التصريح تم فهمه بشكل خاطئ.

قال عمرو مصطفى عبر حسابه بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك: 'مساء الخير، توضيح بتصريحي دخلت الجيتار مصر،  المقصود من التصريح إن اله الجيتار اصبحت بطل اساسي في الاغنية'.

عمرو مصطفى وسميرة سعيد عمرو مصطفى وسميرة سعيد

تصريحات عمرو مصطفى

وتابع: 'لكن الجيتار من قبل ما تولد موجود لدي العبقري عمر خورشيد والفنان الكبير حميد الشاعري، وده توضيح فقط لان كله ساب اهداف للحقوق المبدعين ومسكوا في تصريح غير مقصود واتفهم غلط وشكرًا'.

فتح تامر عاشور النار على الفنان عمرو مصطفى بعد أن اتهمه الثاني بأنه استباح جُمل لحنية لصناع على قيد الحياة.

كتب تامر عاشور عبر حسابه بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك: 'أغنيه 'الرك على النية، الحان عمرو مصطفى وفي اي حفلة ومكان بقول كده والملحن اللي باعهالي المُقتَبِس الحقيقي'.

وتابع: 'عمرو مصطفى مجبش سيرته نهائي مش عارف ازاي مع إنه عارفه من 8 سنين لما قفلنا الموضوع ده أنا وهو، في مكالمتنا مباشرة ، وبعدين انا مالي ده صراع مُبدعين ويقدر ياخد حقه قانوني ويوقفها محدش منعه أنا أداه على كلامه ده غير إن الاستعانة بعمرو مش صعبة واشتغلنا مع بعض أغنية انطق'.

واستكمل تامر عاشور حديثه، وقال: 'كل الحكاية انه معرفش يجاوب على السؤال الصناعه انهارت ازاي وانت عمود من عمدان الصناعه؟ السؤال اللي مش هتلاقي له إجابة مهما توهت الناس اللي كلهم قالولك أنك مجاوبتش بمنتهى الوعي، وأنا الحقيقة كنت مُنتظر اجابتك علشان اقولك الصناعة فيها كام عمود غيرك وكام مُطرب عمل تاريخ وعلامات من غيرك ومنهم انا وكام مُلحن وشاعر وموزع اشترك في نجاح مطربين واعلانات وتترات وكل حاجه حصلت عادي بدونك'.

عمرو مصطفى وسميرة سعيد عمرو مصطفى وسميرة سعيد