عمرو يسري يكشف سبب رفضه التعاون مع محمد هنيدي في فيلمه الجديد

كشف الفنان عمرو يسري سبب رفضه المشاركة في فيلم مرعي البريمو للنجم محمد هنيدي وذلك عقب تعاونهما في فيلم صاحب صاحبه من أكثر من عام.

عمرو يسري يتحدث عن تعاونع مع محمد هنيدي

قال عمرو يسري في تصريحات تلفزيونية: 'المفروض أن محمد هنيدي خلص الفيلم الأخير بتاعه، الفيلم الصعيدي اللي إن شاء الله الفيلم ينجح لأنه بيليق في الأفلام الصعيدي، وبيعمل جو حلو روحت وسلمت عليه بقالي فترة مكنتش شوفته'.

وتابع: 'اتصل بيا الأستاذ سعيد حامد، مخرج فيلم محمد هنيدي الجديدة، وقالي على سيكونس كده وبصراحة محبتش الموضوع فاعتذرتله، وكلمت ساعتها صديقي الفنان علاء مرسي وهو موجود في الفيلم قالي طبعًا لازم ترفض، الدور اللي اتعرض عليك ميلقش بعمرو يسري'.

واستكمل عمرو يسري حديثه، وقال: 'هنيدي قالي أنه هيعمل جزء تاني من مسلسله اللي عمل منه جزء أولاني، وإن شاء الله نكون مع بعض سوا'.

فيلم مرعي البريمو

فيلم مرعي البريمو يخوض بطولته عددا من الفنانين بينهم محمد هنيدي، وغادة عادل، أحمد بدير، محمد محمود، علاء مرسي، مصطفى أبو سريع، نانسي صلاح، ومن تأليف إيهاب بليبل وإخراج سعيد حامد.

محمد هنيدي ظهر في فيلم البريمو بشخصية رجل صعيدي يعمل في تجارة البطيخ ويواجه العديد من المواقف الكوميدية، وتدور أحداث الفيلم في إطار من الكوميديا ودراما الموقف.