فرح الزاهد: كنت مرعوبة لما شوفت ليلى علوي في تصوير شوجر دادي

تحدثت الفنانة فرح الزاهد عن مشاركتها في بطولة فيلم شوجر دادي وهو أول تجاربها السينمائية والذي تقف خلاله أمام النجمة ليلى علوي.

فرح الزاهد تتحدث عن فيلم شوجر دادي

قالت فرح الزاهد في تصريحات تلفزيونية: 'مبسوطة بالتجربة دي لانها أول تجربة حقيقة ليا في السينما، وكمان بشارك مع الفنانة ليلى علوي واللي ساعدتني كتير في لوكيشن التصوير'.

وتابعت: 'أنا كنت فكراهم هيقلشوني لكن كان عندها ثقة كبيرة فيا، ومعنى كلمة شوجر دادي هو راجل كبير معاه فلوس بيحب واحدة صغيرة فبيبقى بالنسبالها هو ده الشوجر دادي'.

كواليس فرح الزاهد في فيلم شوجر دادي

واستكملت فرح الزاهد حديثها، وقالت: 'أول يوم شوفت ليلى علوي فيه كنت مرعوبة أوي وكنت بقولها مش عايزة أصور أنا عايزة أمشي وعيدنا المشهد كتير أوي بسبب مشاكل في الزاوية بتاعتي لكن هي بقت بتقولي عادي وعملتي المشهد حلو أوي'.

وأضافت: 'أنا اتعملت منها لانضباط ومش بتعترض على أي حاجة خالص وكانوا كل شوية يعيدوا التصوير، فقولتلها لو قولتي وقفي هتوقفي بس هي رفضت وقالت لا خلينا نخلص الشغل'.

فيلم شوجر دادي

جدير بالذكر أن فيلم شوجر دادي بطولة عدد كبير من النجوم وهم ليلى علوي، حمدي الميرغني، بيومي فؤاد، مي الغيطي، تامر هجرس، مصطفى غريب، محمد محمود، جوهرة، وآخرين.

تدور أحداثه ضمن إطار كوميدي، حول رجل يمر بأزمة منتصف العمروهو الفنان بيومي فؤاد، وتقوده مراهقته المتأخرة إلى إقامة علاقة سرية مع راقصة التي تقدم شخصيتها الراقصة جوهرة، لتنقلب حياته وحياة أسرته رأساً على عقب.

بعد نجاتها من الموت .. أول تعليق من فرح الزاهد على حادث سيارتها

فرح الزاهد تتعرض لحادث سير .. صورة

هنا الزاهد تدعم شقيقتها فرح في فيلم شوجر دادي: مفاجأة وخفيفة على القلب