كاملة أبو ذكري تثير الجدل برسالة قاسية.. هل تقصد بيومي فؤاد؟

وجهت المخرجة كاملة أبو ذكري رسالة قاسية ضد أحد الفنانين، أثارت بها ضجة واسعة وجدلًا كبيرًا.

كتبت المخرجة كاملة أبو ذكري في منشور عبر حسابها الرسمي بموقع فيس بوك: «الأستاذ الفنان اللي كنت واحدة من محبيه..  لو حضرتك فاكر إنك لما تعمل عمل اتحضر واتكتب واتنفذ في 3 أيام».

كاملة أبو ذكري تهاجم فنان

وتابعت: «وتروح تعرضه وترقص وتغني وتضحك وبعد كده تاخد آلاف الدولارات.. لو ده بتسميه فن فأنا لا يشرفني إني أكون زميله لك في هذه المهنة.. ولما تكون بتعرض التفاهات دي ده لا يشرف الفن المصري».

واختتمت الفنانة كاملة أبو ذكري قائلة: «ولما تعرض التفاهة دي وجارك بيدبحوا أطفاله ونساءه ورجاله وتقولي الفن

يبقي ماعنديش كلام أقدر أقوله غير إن الإحساس والفن نعمة إنتم ’خر ناس تتكلموا عنها».

كاملة أبو ذكري تهاجم فنان كاملة أبو ذكري تهاجم فنان

كاملة أبو ذكري وبيومي فؤاد

وأثارت المخرجة كاملة أبو ذكري التساؤلات حول الفنان الذي تهاجمه، كما زعم البعض من الجمهور والمتابعين في التعليقات أنها تقصد الفنان بيومي فؤاد، بعد تصريحاته الأخيرة عن انسحاب الفنان محمد سلام عن مسرحية زواج اصطناعي.

ومن جانبه، كان قد علق الفنان بيومي فؤاد على اعتذار الفنان محمد سلام عن المشاركة في مسرحية زواج اصطناعي، ووجه رسالة على المسرح في آخر ليلة عرض.

قال الفنان بيومي فؤاد في أول رد منه، بعد انتشار أنباء وشائعات حول طرده للفنان محمد سلام وإهانته له، وتعرضه للانتقادات أيضًا: «من حقك تعتذر عن المسرحية».

بيومي فؤاد ومحمد سلام

وتابع: «لكن مش من حقك تغلط في فنك.. إحنا مابنجيش علشان نضحك حضراتكم.. إحنا بنقدم فننا المصري وبتحترمونا وإحنا بنحترمكم جدًا».

واستكمل الفنان بيومي فؤاد تعليقه: «إحنا اتهانا واتظلمنا وإحنا جايين نقدم فن إحنا مش بتوع فلوس.. والعرض ده لو قعد 15 يوم تاني بدون أجر هيكون لينا الشرف».

واختتم: «بنشكر دعمكم وبنشكر مساندتكم لأنور ولينا أنا فنان مصري وليا الشرف.. وشيء عظيم إن الفنان يكون له جمهوره في كل الدول، شيء عظيم إني أخرج اتصور مع شاب سعودي أو سيدة سعودية وهي تعلم أني مصري أنا بشرف بلدي».

كاملة أبو ذكري وبيومي فؤاد كاملة أبو ذكري وبيومي فؤاد

كاملة أبو ذكري وبيومي فؤاد كاملة أبو ذكري وبيومي فؤاد

بيومي فؤاد ومحمد سلام بيومي فؤاد ومحمد سلام