محمد الشقنقيري : لم اتزوج من أي امرأة خلال فترة انفصالي عن زوجتي

لازال الجدل قائم بين الفنان محمد الشقنقيري والموديل رحيل ذكري، حيث أنكر زواجه منها خلال الفترة الماضية .

ونشر الشقنقيري صورتين تجمعه بزوجته، صفحته بموقع التواصل الاجتماعي «فيس بوك»، وعلق قائلا: «أنا لم أتزوج من أي امرأة خلال فترة انفصالي عن زوجتي وحتى رجوعي لها».

واضاف، «ولقد تركت الموضوع كما صرحت سابقًا في يد القضاء العادل على كل يشهر بي أو يدعي عليا بغير ذلك، شكراً ولكم جميعًا كل الإحترام والتقدير».

وقد تقدم الشقنقيري ببلاغ ضد رحيل ذكري اتهمها فيه بانتحال صفة زوجته، كما تقدم بشكوى إلى نقابة المهن التمثيلية لاتخاذ الإجراءات القانونية .

وفجرت عارضة الأزياء رحيل ذكري، مفاجأة من العيار الثقيل، بعد إعلانها طلاقها من الفنان محمد الشقنقيري بشكل رسمي، بعد زواج دام لمدة سنة وشهرين، ورغم نفي الأخير لتلك العلاقة، إلا أنها كشفت تفاصيل الانفصال.

وظهرت رحيل خلال بث مباشر عبر حسابها على انستجرام، وظهرت بعض الكدمات بوجهها، وعلقت قائلة، «هتكلم معاكم بخصوص الفيديوهات اللي نزلتها اليوم بخصوص انفصالي عن محمد الشقنقيري وناس كتير كتبوا أنهم متفبركين وأنا مش هفبرك فيديوهات كمان يعني».

وأضافت، «دي مش قضيتي والناس مش قفشتني وأنا بحاول ابرأ، واتعودت إن سمعتي بيني وبين ربنا يعني أنا مثلا بلبس مفتوح في وسط ناس عرب تقاليدهم تمنعهم من ده ودينهم كمان، ومظهري الخارجي رايح في ستين داهيه بسبب لبسي الخارجي».

وأضافت: مهما اسمع من كلام وشتايم مش بهتم، كلنا بنغلط ونقول ربنا يهدينا جميعا ولكن بلاش لما حد يغلط تتهمه بذنوب أكبر، أنا نزلت الفيديوهات دي لأنه أنكر زواجنا واتخلى عني واتوجعت كتير بسببه بعدما اعتبرته أبويا وجوزي وحبيبي وكل حاجة في الدنيا، أنا اتجوزته سنة وشهرين بس وأهلي كلهم يعرفوا بزواجنا وقابل والدتي وبنت خالتي طول مدة زواجنا مش أهلي كلهم، وانتقلت اعيش معاه في المعادي، وعملنا شروط الزواج كلها وهو الاشهار، وهو كان بيعلن لناس معينة عشان مراته الاولى متعرفش، وهي ست محترمة.

تابعت طليقة محمد الشقنقيري: «كنت بيكي ديما على زوجته الأولى وأحس إن ضميري يأنبني ومكنتش أتخيل في يوم إني هتجوز واحد متجوز، وكل ما كنت باخد قرار إني أبعد عنه مكنتش بقدر أكمل لاني بحبه ومازلت، ولكن فيه أوقات الواحد لازم يعصر على نفسه لمونة، وفي الآخر كل وعوده متنفذتش مكنش بيصرف عليا، يمكن طول السنة وشهرين صرف عليا 3 أو 4 آلاف جنيه وكنت بطلبهم منه كمان».

واستكملت طليقة محمد الشقنقيري: «هو أنكر الزواج ومكنش ينفع أسكت على الكلام ده ومش بتكلم دلوقتي عشان أشهر بيه ولكن عشان عندي أولاد ومينفعش يتقال إني مشيت معاه يومين، ولما هي واجهتني قبل كده قولتلها معرفش حاجة عن الموضوع ده وده هاك على السوشيال ميديا بتاعتي وناس بتحاول تبتزه وهو صديق للعائلة عادي، لكن بعدين عرفت الحقيقة».

أغرب لقطات فى عزاء مبارك .. سيلفى محمد رمضان وصور مع أسرة الرئيس الراحل ..وانهيار مجدى عبد الغني

تطورات أزمة محمد الشقنقيري ورحيل ذكري .. إنكار الزواج وبلاغ للنيابة