محمد سامي يكشف سر عدم مشاركة مي عمر في جعفر العمدة: ماكنش ينفع

كشف المخرج محمد سامي سر عدم مشاركة زوجته الفنانة مي عمر في بطولة مسلسله الجديد «جعفر العمدة»، بجانب حقيقة انفصالهما فنيًا منذ عامين.

تصريحات المخرج محمد سامي

قال المخرج محمد سامي في تصريحات تلفزيونية له: «ماشوفتش مي عمر في أي دور في جعفر العمدة رغم إني لما بكتب أي فيلم بشوف مي البطلة طول ما أنا بكتب».

وتابع: «السنة دي ماكنش ينفع نشتغل مع بعض لأننا واخدين بريك من الشغل سوا، وهي عملت أدوار شبه دي قبل كده مفيش شخصية من الأربعة كانت هتقدمها بشكل مختلف».

محمد سامي ومي عمر محمد سامي ومي عمر

محمد سامي مسلسل جعفر العمدة

وتحدث عن مسلسل جعفر العمدة قائلًا: «المسلسل حقق النجاح اللي كنت بتمناه، وأكتر كمان من اللي كنت بتمناه وجعفر العمدة مانجحش بالصدفة، في حوالي 800 شريك في النجاح ده، وبيني وبين محمد رمضان كيميا واستيعاب، مش كل الممثلين اللي بيشتغلوا معايا أقدر أطلب منهم نفس الطلبات اللي بطلبها من رمضان في التمثيل».

واستكمل المخرج محمد سامي قائلًا: «طبعًا محمد رمضان أشطر ممثل في مصر مش عايز حد يبقى زعلان من دا، بس محمد قدراته غير عادية ودايما هبقى منحاز لمحمد لأن أكبر نجاحاتي معاه، وهو عمره ما خذلني ودايمًا بقول أدي محمد سم يرجعلي متر».

يضم مسلسل جعفر العمدة في بطولته كلًا من محمد رمضان، إيمان العاصي، مي كساب، زينة، هالة صدقي، منة فضالي، منذر رياحنة، عصام السقا، أحمد داش، فريدة سيف النصر، فتوح أحمد، ومجدي بدر، أحمد فهيم، سلوى عثمان، فريدة سيف النصر، أحمد عبدالله، جوري بكر، طارق النهري، إحسان الترك، وآخرين والعمل من تأليف وإخراج محمد سامي.

زينة ومحمد سامي زينة ومحمد سامي

المخرج محمد سامي المخرج محمد سامي

محمد سامي ومحمد رمضان محمد سامي ومحمد رمضان

المخرج محمد سامي يتحدث عن الفنان أحمد فهيم: من أعظم ممثلين مصر

محمد سامي يحسم الجدل حول أزمته مع زينة بسبب مسلسل جعفر العمدة

محمد رمضان يعلق على إشادة المخرج محمد سامي

بعد خلافهما.. غادة عبدالرازق تثير الجدل حول صلحها مع محمد سامي

المخرج محمد سامي: نجاح جعفر العمدة مش صدفة.. ومحمد رمضان أشطر ممثل في مصر