محمد فهيم: عمري ما مديت ايدي على واحدة ست.. وبسمع أغاني صعيدية قبل التصوير

تحدث الفنان محمد فهيم عن مشهد ضرب زوجته في مسلسل عملة نادرة، الذي عُرض بموسم مسلسلات رمضان 2023 المنقضي والذي تعرضت خلاله الفنانة مريم الخشت التي لعبت دور الزوجة لاصابات.

محمد فهيم يتحدث عن أصعب مشهد في عملة نادرة

وقال محمد فهيم في تصريحات تلفزيونية: 'كان أصعب مشهد في المسلسل لما علاء عبد الجبار بيعرف إن مراته بتخونه ويضربها، وأنا عمري ما مديت إيدي على ست'.

محمد فهيم يتحدث عن مسلسل عملة نادرة

وتابع محمد فهيم حديثه عن مسلسل عملة نادرة، وقال 'ترشيحي لعملة نادرة كان من خلال ماندو العدل، كلمته بعد مسلسل فاتن أمل حربي، وقلت له أنا عاوز أشتغل معاك لإنك مخرج كبير وبتظهر كل الممثلين اللي بيشتغلوا معاك'.

واستكمل حديثه: 'أنا بحب أذاكر علم نفس و لما قرأت شخصية علاء عبد الجبار لقيت تناقضات كتير فى الشخصية موجودة فى كل واحد فينا، و دى أكثر حاجة حبيتها فى الشخصية، وكان لازم يظهر على وجهه إنه غير راضي عن الأخطاء اللى بيعملها، علشان الناس تتعاطف معاه و لازم يبقى فى نبرة صوت طيبة'.

محمد فهيم وتقديم الشخصية الصعيدية

وعن تقديم الشخصية الصعيدية، قال محمد فهيم: 'دور الصعيدى مش جديد عليا، أنا عملته قبل مده فى مسلسل الكبير أوى، كنت بسمع أغانى صعيدية فى الغرفة قبل التصوير، وأسمع مربعات الشيخ التونى على طول، وكل تفصيلة فى الملابس والأداء كنا متفقين فيها مع المخرج ماندو العدل'.

منة فضالي: أنا عنيدة وبرشح محمد فهيم لجائزة الأوسكار

الفنان محمد فهيم: وحيد حامد أكد أن أحداث مسلسل الجماعة حقيقية.. فيديو

المخرج محمد سامي يتحدث عن الفنان أحمد فهيم: من أعظم ممثلين مصر