منى زكي تكشف صعوبات فيلم رحلة 404

تحدثت النجمة منى زكي عن الصعوبات التي تعرضت لها خلال تصوير أحدث أعمالها السينمائية والذي يحمل اسم فيلم رحلة 404.

منى زكي وصعوبات فيلم رحلة 404

قالت منى زكي في تصريحات تلفزيونية: 'من أصعب المشاهد مشهد الخناقة مع محمد فراج، ولقائي مع محمد ممدوح تايسون، أما مشاهدي مع شيرين رضا كنت بغلط فيها أكثر منها بكتير، من كتر ما أنا مبهورة بأدائها وتمثيلها، كانت مشاهد صعبة لأنها حد بيجيب مصارين الشخصية من أول لحظة'.

وتابعت منى زكي: 'أستاذ هاني خليفة اللي جابلي الورق وانا أما قريت شوفت الكتابة الحلوة وبقيت اقول اي الشخصيات دي واي الفلسفة اللي ورا الحدوتة المحكية واي الشعور اللي بيحصلي كل أما اقرأ السيناريو مخي كان بيقعد يفكر كتير'.

فيلم رحلة 404

وأضافت: 'الكلام ده كان في 2013 وكنا متحمسين جدا نشتغل بس انا حملت في ابني الوسطاني ومن هنا بدأت صعوبات الفيلم وكل منتج كان بيعجب بيه بس بيقول مش هقدر أنتجه وقعدنا سنين كدة'.

فيلم رحلة 404

فيلم رحلة 404 بطولة مني زكي بالاشتراك مع مجموعة كبيرة من النجوم وضيوف الشرف محمد فراج ،محمد ممدوح، شيرين رضا، خالد الصاوي ومحمد علاء مع حسن العدل، سما ابراهيم ، شادي ألفونس ، رنا رئيس ، جيهان الشماشرجي، وعارفة عبدالرسول، ونورا شعيشع، من تأليف محمد رجاء وإخراج هاني خليفة ومن إنتاج محمد حفظي و شاهيناز العقاد من خلال شركاتهم فيلم كلينك ولاجونى للإنتاج السينمائي وهو إنتاج مشترك مع مجموعة Arabia Pictures Entertainment السعودية وهاى ميديا للإنتاج الفني والتوزيع. وتوزعه سينمائياً أفلام مصر العالمية داخل مصر و Front Row Filmed Entertainment خارج مصر.