مني زكي تحتفل بنجاح تحت الوصاية: الأم والزوجة أساس البيوت وشكر خاص لهذا الشخص

حرصت الفنانة منى زكي أن توجه الشكر لجمهورها، عقب انتهاء عرض مسلسل تحت الوصاية، وانتهاء موسم دراما رمضان 2023.

منى زكي مسلسل تحت الوصاية

كتبت الفنانة منى زكي في منشور عبر حسابها الرسمي بموقع فيس بوك: «مع انتهاء موسم رمضان حابه أوجه الشكر لجمهوري في مصر والوطن العربي كله على كل التشجيع والحب اللي وصلني منكم.. شكرًا لكل شخص أخد من وقته وكتب كلمة حلوة عن مسلسل تحت الوصاية».

وتابعت: «وأحب كمان أوجه الشكر لناس كتير بداية من المخرج العظيم محمد شاكر خضير اللي عارف اللي في قلبي تجاهه وقد إيه هو فنان موهوب وعنده رؤية وحساس جدًا.. وعلى المستوى الشخصي إنسانيته تفوق أي شيء أنا شوفته قبل كده، أنا بدين له بكل الفضل على أي حاجة حلوة في المسلسل».

منى زكي مسلسل تحت الوصاية منى زكي مسلسل تحت الوصاية

تصريحات منى زكي

واستكملت الفنانة منى زكي: «بشكر المنتج الكبير محمد السعدي وخالد وشيرين دياب على الفكرة والموضوع والإبداع اللي مش جديد عليهم وبيبهرونا في كل عمل جديد بمواضيع مهمة ومدير التصوير المتميز بيشوي روزفلت اللي قدّم صورة عالمية.. وأحمد حافظ المونتير العالمي اللي اتشرفنا بوجوده معانا».

وأضافت: «و الإشراف الفني و الديكور للمهندس محمد عطية اللي موهبته طاغية في الوطن العربي كله، والشاطرة مصممة الأزياء ريم العدل والموسيقي التصويرية للمبدعه ليال وطفه و بشكر مساعدين الإخراج على تعبهم ومثابرتهم.. و قسم الإنتاج و علي رأسهم المنتج الفني هاني عبد الله وكل رجالته.. ومهندس الصوت إسلام عبد السلام.. والـ acting coach رامي الجندي، ومساعدتي الشخصية شيماء».

الفنانة منى زكي

وقالت أيضًا عبر حسابها الرسمي بموقع فيس بوك: «قبل أي حاجة بوجه الشكر طبعًا لزمايلي في المسلسل اللي كلهم معجونين موهبة ولولاهم مكنش تحت الوصاية ظهر بالشكل ده.. حقيقي هما كتلة من المواهب المتحركة وعاشقين للفن من أكبر حد فيهم لحد البنوتة الصغيرة اللي فاجئتنا كلنا».

وكتبت منى زكي عن مسلسل تحت الوصاية: «أخيرًا مش ممكن أنسى أهالي عزبة البرج وأجدع صيادين في مصر.. واللي حسسوني أني بقيت واحدة منهم طول فترة استضافتهم لينا.. حقيقي فرحت بتعليقاتكم وتفاعلكم مع المسلسل، وأتمنى إنه يكون نقطة بداية لإعادة النظر في قوانين الوصاية وإعطاء الأمهات الحق في أولادهم».

واختتمت الفنانة منى زكي تعليقها: «الزمن بيتغير والأوضاع بتتغير والمرأة والأم والزوجة مش عنصر هامشي، دي الأساس اللي قايم عليه كل البيوت، وهي الأصل في حياة أولادها.. وكذلك الأب.. لذلك نتمنى من المشرّع إعادة النظر في مسألة الوصاية وفي بنود كتير في قانون الأحوال الشخصية عشان نحفظ حقوق الأولاد والآباء والأمهات».

منى زكي مسلسل تحت الوصاية منى زكي مسلسل تحت الوصاية

منى زكي مسلسل تحت الوصاية منى زكي مسلسل تحت الوصاية

منى زكي مسلسل تحت الوصاية منى زكي مسلسل تحت الوصاية

منى زكي مسلسل تحت الوصاية منى زكي مسلسل تحت الوصاية

منى زكي بعد نجاح مسلسل تحت الوصاية: أتمنى القانون يتغير.. ستات كتير بتعاني زي حنان

علي الطيب يشيد بـ منى زكي بعد مسلسل تحت الوصاية: مبهرة وبتطمن اللي قدامها

الناقد الفني محمود عبد الشكور: خالد النبوي ومنى زكي الأفضل في رمضان 2023

ما مصير أولاد منى زكي بعد سجنها في تحت الوصاية.. والفنانة: ياريت يحصل تغيير

مايا مرسي تشيد بـ تحت الوصاية: منى زكي صدقت في كل مشاعرها