ميرنا جميل: كان نفسي أقدم دور نوسة في «اللمبي» وهذا مصير الجزء الخامس من «اللعبة»

كشفت الفنانة ميرنا جميل مفاجأة عن الجزء الجديد من مسلسل اللعبة، وتحدثت عن كواليس الأجزاء السابقة مع الفنان شيكو والفنان هشام ماجد.

قالت ميرنا جميل عبر تصريحات إذاعية: «اتفرجت قريب على الجزء الأول تاني من مسلسل اللعبة وافتكرت كم المراحل اللي عديناها مع بعض من وقت الجزء الأول وبدأت أفكر إن 4 أجزاء نجحوا وكسروا الدنيا والناس لسه عاوزين أجزاء تانية من غير ما نفرض عليهم».

ميرنا جميل مسلسل اللعبة

وفيما يخص أكثر المشاهد التي أصيبت فيها بنوبة ضحك خلال الكواليس، قالت: «مشهد أنا وشيكو في غرفة النوم صحي ولقاني ببص له، ففي الحوار بقول له عارف أكتر 2 محظوظين مين، قال لي مين، قلت له أنا وأمك، في المشهد ده قعدنا نضحك كتير عالجملة دي، وطبعًا أي مشهد فيه ثروت وفتحي بيضحك».

وأكدت ميرنا جميل أنه يتم التحضير حاليًا للجزء الخامس من مسلسل اللعبة، مع تمنيها أن يكون هذا الجزء على نفس القدر من نجاح الأجزاء السابقة.

ميرنا جميل ميرنا جميل

تصريحات ميرنا جميل

وتابعت: «بفتخر إن بيتقال عليّ ممثلة كوميدية، وإن ممثلين كوميديين كبار بقوا بيطلبوني في الأدوار عشان أكون قدامهم وأساعدهم يخرجوا الضحك أسهل وبحب شخصية أحلام جدًا في البيت بيتي لأنها عكسي تمامًا وكانت تحدي وشكلها وطريقتها مختلفة تمامًا».

كما كشفت ميرنا جميل عن الدور القديم التي كانت تتمنى أن تقدمه، قائلة: «كان نفسي أعمل دور نوسة في فيلم اللمبي، اللي قدمته حلا شيحة».

ميرنا جميل ميرنا جميل