نجوى فؤاد: صرفت على يسرا 3 مليون جنيه وضهري اتكسر بعد وفاة سمير غانم ودلال عبد العزيز

تحدثت الفنانة نجوى فؤاد عن أزماتها وأسرار تكشفها لأول مرة، ومنها ما حدث لها بعد وفاة الفنان سمير غانم والفنانة دلال عبدالعزيز، وحكايتها مع الفنانة يسرا.

قالت نجوى فؤاد في تصريحات تلفزيونية لها: «وفاة سمير غانم ودلال عبد العزيز جابولي مرض الغضروف كانوا أسره لي وبحبهم كثيرًا جدًا ومريت بأزمة كبيرة بعد وفاتهم ضهري اتكسر ليه مشيوا بدري وسابوني.. الله يرحمهم».

تصريحات نجوى فؤاد

وتابعت: «سمير صبري التوأم بتاعتي وبيت أسرته جنب بيت أبويا»، لافتة إلى أنها كانت على اتصال مع الفنانة دلال عبد العزيز طوال فترة مرضها بفيروس كورونا.

وأوضحت نجوى فؤاد أنها صرفت على الفنانة يسرا في بداياتها 3 مليون جنيه، لكنها تخلت عنها ولم تعد تسأل عليها، مضيفة: «دلوقتي لما تسمع إني مريضة أو في الأعياد ممكن ترد عليّ في فويس تقول لي كل سنة وأنتي طيبة بس، لكن في العادي مش بتسأل».

نجوى فؤاد نجوى فؤاد

نجوى فؤاد ويسرا

واستكملت: «بعارض بقالي 10 أو 15 سنة اللبس العريان زيادة عن اللزوم اللي أضافوه علينا الروسيات والراقصات الجدد وأيامي مدير الرقابة دكتور يحيى حقي كان عندي حوالي 18 سنة اقترحت عليه يتحط حاجة شيفون على البطن تشد الوسط وتبقى الممنوع المرغوب وميبقاش الجسد عاري».

وأضافت الفنانة نجوى فؤاد حديثها: «فقالي تفكيرك أكبر من سنك فقولتله أنا رأيي كدا لو حضرتك عاجبك نفذه وأنا أول واحدة هعمله، وانتقدوني عشان صورة لإعلان لوزارة السياحة عشان مصر ومكنش بإيدي، فالناس بتقول منين أنتي بتنقدي دا وبتقولي كدا عيب وميصحش ومنين بتعملي صورة زي دي، ليهم حق أنهم ينقدوا لكنهم مش عارفين القصة إيه».

نجوى فؤاد نجوى فؤاد

نجوى فؤاد وغادة عبد الرازق

وأشارت إلى أنها كانت تنتظر تواصل الفنانة غادة عبد الرازق معها أثناء مرورها بأزمة صحية، لكي تطمئن عليها ولكنها لم تفغل ذلك، معلقة: «كنت منتظره منك مكالمة وأنا زعلانة منك، أنا بحبك أوي».

واختتمت نجوى فؤاد حديثها عن ظلمها لنفسها، قائلة: «كان المفروض أعمل حساب الزمن وأعمل حساب أني هتعب، مكانش عندي وعي بالحاجات دي والخطأ الذي ارتكبته طيلة حياتي عدم شراء أي سكن تمليك».

نجوى فؤاد نجوى فؤاد

نجوى فؤاد