نهايات سيئة وفضائح أسرية.. أزمات أحمد سعد الزوجية من سمية الخشاب لـ علياء بسيوني

ينتظر الكثيرين من الجمهور تعليق سمية الخشاب على طلاق أحمد سعد وعلياء بسيوني، إلا أنا الفنانة متجاهلة الخبر، ولم تعلق حتى الآن.

وبعد أن أعلنت علياء بسيوني خبر طلاقها من أحمد سعد والأسباب، ربط الجمهور ما حدث معها بما حدث قبلها مع الفنانة سمية الخشاب.

أحمد سعد وعلياء بسيوني وسمية الخشاب

انتهى زواج أحمد سعد وعلياء بسيوني نهاية سيئة مؤسفة، موضحة الأسباب، قائلة: «حابة أشكر أحمد جدًا على أصله الغير طيب، ومعدنه السئ.. وحابة أقوله شكرًا على قرارك اللحظي الغير موفق في خراب بيتنا وتدمير أسرتنا الجميلة».

واستكملت زوجة أحمد سعد قائلة: «اللي أنا حقيقي تعبت فيها لوحدي تمامًا وحاولت وعديت بمواقف مفيش حد في مكاني يقبلها.. عشان الأسرة دي وعشان المشوار اللي أنا ابتديته ومكنتش حابة إنه ينتهي».

وتابعت طليقة أحمد سعد قائلة: «شكرًا على توقيتك الجميل وأنا قاعدة ببنتي 3 أيام وأنت مش عارفة حاجة عشان مشغول الساحل وخروجاته وبعدها شغلك».

واختتمت: «أكبر شكر على المقلب اللي أنا اخدته في العلاقة دي واللي كنت فاهمة إن ليها قيمة ببني وبضحي وبتنازل عشانها وأنت طلعتها ولا تسوى ربنا معايا أنا وبناتي في اللي جاي وينتقم منك ويديلك على قد كل حاجة حصل».

طلاق أحمد سعد وعلياء بسيوني طلاق أحمد سعد وعلياء بسيوني

أزمة أحمد سعد مع سمية الخشاب

استمر زواج أحمد سعد وعلياء بسيوني عامين، وذلك ما حدث مع سمية الخشاب التي تزوجها عام 2017، وكشفت الفنانة الأسباب في تصريحات تلفزيونية لها.

وقالت سمية الخشاب عن أسباب طلاقها من أحمد سعد: «الراجل الخاين هيفضل خاين طول عمره، لأنه طبع عند بعض الرجال، وصعب الست تعيش مع راجل مش شايفها، وفيه أنواع من الرجالة مقبلش على نفسي أكمل حياتي معاهم».

واستكملت: «منهم الراجل المدمن وبنصح كل ست جوزها بيتعاطى مخدرات، إنها تبعد عنه ومتضعيش وقتها معاه، لأن النهاية هتكون صعبة».

تصريحات سمية الخشاب عن أحمد سعد وزوجته

وقالت عن أحمد سعد أيضًا: «أحمد سعد كان عنده ظروف مينفعش أقولها وكان بيخرج عن وعيه، وحاول يقتلني ويضربني وخلاني أفقد الطحال من الضرب ومرفعتش عليه قضية وسجنته سبع سنين، وكان هدفه يخسرني جمهوري ويبوظ شكلي قدام الناس».

أحمد سعد وعلياء بسيوني أحمد سعد وعلياء بسيوني

سمية الخشاب وأحمد سعد  سمية الخشاب وأحمد سعد