هل سيقدم محمد صبحي جزء تاسع من مسلسل ونيس؟.. الفنان يكشف مفاجأة

كشف الفنان محمد صبحي حقيقة تقديم جزء تاسع من مسلسل ونيس، موضحًا أنه يتلقى الكثير من الطلبات من الجمهور لتقديم جزء جديد.

قال محمد صبحي في بث مباشر عبر صفحته الرسمية بموقع فيس بوك: «تقديم جزء تاسع من مسلسل ونيس مطلب على مواقع التواصل الاجتماعي من 12 مليون دايمًا بيقعدوا يكتبوا لي عايزين أكمل أجزاء من ونيس».

حقيقة تقديم جزء تاسع من مسلسل ونيس

وتابع: «وأنا مبسوط أوي أن الناس كتير وجمهور كتير واعي إن إحنا في عصر التفاهة، عصر التفاهة في الفنون والثقافة والسلوك والتواصل الاجتماعي، النهاردة عندنا أحداث عالمية سواء في فلسطين وأحداث دامية ويبقى المتصدر أخبار الطلاق ومين ضرب مين ومين أتجوز».

واستكمل محمد صبحي: «شيء مضحك وأنا بقول دايمًا عصر التفاهة دا مفروض علينا من أعدائنا بينشروا عصر التفاهة في العالم، عشان يغيب وعيك ويبقى وطنك لقمة سائغة يستطيعوا يعملوا اللي هما عايزينه مش اللي إحنا عايزينه».

محمد صبحي عن الزيادة السكانية: الدولة تصرف على طفلين والتالت شيله أنت.. فيديو محمد صبحي عن الزيادة السكانية: الدولة تصرف على طفلين والتالت شيله أنت.. فيديو

محمد صبحي مسرحية فارس يكشف المستور

وقال عن مسرحيته الجديدة «فارس يكشف المستور»: «اتأخرت شوية لأن عملنا بروفات 7 شهور لأنه عمل صعب جدًا، المسرحية الجديدة هي من نوع الميوزيكال كوميدي، ومن اسم المسرحية باين أنها تكاد تكون استكمال لمسلسل فارس بلا جواد ولكن دول أجيال النهاردة أحفاد حافظ نجيب وأحفاد عيلة السداوي اللي عيشنا معاها فترة الاحتلال الإنجليزي والتركي».

واختتم الفنان محمد صبحي: «هنشوف الأحفاد هما إيه حياتهم وإيه مشاكلهم وإيه الفرق بين الأجيال هل التاريخ بيغير ويصنف الناس تصنيف جديد، هي مسرحية غنائية استعراضية فيها كوميديا وتراجيديا وفكرة الانتماء للوطن ودي فكرة شغلاني من أيام ما كنت بقدم ونيس».