وفاء سالم تحكي معاناتها مع التحرش الجسدي: «كانوا بيوجعوا جسمي الصغير»

حرصت الفنانة وفاء سالم أن تشارك متابعيها بمواقف تعرضت لها فترة طفولتها وحتى فترة قريبة، وما شعرت به من آذى نفسي عقب تعرضها للتحرش الجسدي.

وظهرت وفاء سالم من خلال قناتها الرسمية على يوتيوب والتي أصبحت تتحدث من خلالها عن ما تعرضت له بحياتها، وروت قصتها مع التحرش، لذا يقدم موقع قناة صدى البلد فيما يلي، أبرز تصريحاتها :

تصريحات وفاء سالم

  • كنت بكره عالم الكبار ومبحبش يحضنوني وأنا طفلة وكنت بستخبى تحت الترابيزة عشان محدش يسلم عليا.
  • كانوا بيعتبروني قطتهم السيامي اللي بيلعبوا بها، ويقعدوها على حجرهم، وينقلوها من حجر لحجر لحجر، ولما يحضنوني كانوا بيوجعوا جسمي الصغير.
  • كنت بحاول أزقهم بعيد بسبب احساسي بالوجع وتقززي من ريحة السجاير، بس كنت بتكسف يسألوني إذا كنت تحبهم ولا لأ.

التحرش بالفنانة وفاء سالم

  • أكتر حاجة لسه فاكراها لغاية دلوقتي وكانت بتوجعني جدًا وعملت جرح في قلبي، لما بعض الأغراب والقرايب كانوا بيقعدوني على حجرهم وينتهكوا طفولتي البريئة بقسوة ووقاحة.
  • في الأول ماكنتش بفهم وكنت بتكسف أتكلم، كل ده شريط بيمر ويلف في دماغي عمري ما نسيته، ولما كبرت كنت بحس الطفلة اللي في دماغي لسه موجودة وقاعدة جوايا.
  • كان بيحصل معايا حاجات شبه كده لغاية وقت قريب، بيدخلوا لي من مداخل أنتي فتاة أحلامنا، أنتي اللي كلك أنوثة وجمال ومحصلتيش، كل ده كان مدخل عشان يوصلوا لحاجة أنا مش عارفة أنطقها، أكيد فهمتوا.
  • لسه لغاية وقت قريب، كان بيتقالي أنا خالتي كانت ساكنة فوقكم وكنت باجي أبص عليكي من بعيد عشان أنا كنت معجب وخفت أكلمك، وده كمان حاجة أنتوا عارفينها.

وفاء سالم تسترد حسابها على إنستجرام

وعلى جانب أخر أعلنت الفنانة وفاء سالم القبض على الهاكر الذي سرق حسابها بموقع الصور والفيديوهات إنستجرام، وقالت أنها استعادت صفحتها بعد شهرين من مجهودات ضباط الانترنت.

وكتبت وفاء سالم عبر حسابها بموقع إنستجرام: «حبايبي الحمد لله رب العالمين استرديت صفحتي ورجعت لجمهوري الحبيب والهاكر تم القبض عليه».

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Wafaa Salem Rahal (@rahalwafaa)

وتابعت: «كل سنة وانتو طيبين ويارب السنة الجديده تكون كلها خير وبركة وصحه وسلام وده اول بوست ليا بعد استرداد صفحتي بواسطة الرجالة المحترمين ظباط الانترنت والف شكر لمجهوداتهم بعد شهرين من التعب المضني».

اعتزال وفاء سالم

جدير بالذكر أن الفنانة وفاء سالم اعلنت مؤخرًا خبر اعتزالها الفن، وذلك بعد أن مرت بعدد من الأزمات مؤخرًا، مشيرة إلى أنها ستكشف عن اسبابها خلال الفترة المقبلة.

ونشرت وفاء سالم فيديو تعلن خلاله أنها ستبتعد عن الساحة الفنية، وقررت الاعتزال عبر قناتها بموقع الفيديوهات يوتيوب، وقالت أناه ممتنة بشدة لكل من ساندها ودعمها خلال الفترة الماضية بعد أزمتها الصحية.

تصريحات وفاء سالم الأخيرة قبل إعلانها الاعتزال

وفاء سالم تسترد حسابها على إنستجرام: «تم القبض على الهاكر»