ياسمين صبري عن حمل الأثقال الحديدية أثناء الرياضة: بتقسم الجسم

تحدثت النجمة ياسمين صبري عن حملها للأثقال الحديدة أثناء ممارستها الرياضة، مشيرة إلى أنها تمارس الرياضة منذ أن كاتب طفلة صغيرة.

وقالت ياسمين صبري في تصريحات تلفزيونية: 'الحديد بيعمل تقسيم للجسم، ويخلي الست شبه الحصان، وده نوع جمال أنا بحبه، بحب الست الممشوقة اللي عضلاتها مرسومة زي الأبانوس'.

ياسمين صبري تتحدث عن الرياضة

وتابعت ياسمين صبري حديثها عن الرياضة، وقالت: 'طول عمري من وأنا سني أربع سنين بلعب رياضة وجدتي خلتني أمارس السباحة، ولغاية سن 18 سنة كنت سباحة محترفة في بطولات وسفريات باسم مصر'.

ياسمين صبري والطائرة الخاصة

كما كشفت الفنانة ياسمين صبري، على جانب أخر عن ارتباط ظهورها الدائم ما بين الوقت والآخر داخل طائرة خاصة، موضحة صفات في طبيعة شخصيتها.

ياسمين صبري قالت في تصريحات تليفزيونية: الطائرة الخاصة بتبقى جزء من تعاقداتي، والطيارة الخاصة مش بتعمل إنسان، لكن الإنسان هو اللي بيعمل الطيارة، ودي جملة ممكن تتكتب على الـ «تكاتك».

وأضافت ياسمين صبري: في الحقيقة أنا بطبعي مرنة، والمرونة بتخليك تتعامل مع كل الظروف وده جزء من تطوري، غير إني بشتغل على نفسي كل يوم، ووقت الغدا بدل ما أتفرج على مسلسل بتفرج على محاضرة في علم النفس، وأستمتع بده مش بعمله غصب عني، وطول الوقت عايزة أتعلم أكتر وأتعرف على نفسي كل فترة، وأنا مؤمنة بنظرية إنك تقدر تخلي حياتك جنة أو نار.

ياسمين صبري، تنتظر عرض فيلمها السينمائي الجديد أبو نسب الذي يجمعها بالفنان محمد عادل إمام في تجربة جديدة ومختلفة تجمع بينهما.