والد ياسمين صبري يكشف سبب خلافهما: تزوجت على والدتها

تحدث الدكتور أشرف صبري والد الفنانة ياسمين صبري، عن السبب الرئيسي وراء خلافاته معها، موضحًا أنه تزوج على والدتها بعد الانفصال.

سبب خلاف ياسمين صبري ووالدها

قال أشرف صبري عن خلافه مع ابنته ياسمين صبري: «كان عندنا مبادئ في العائلة والمبادئ دي لو متنفذتش بعتبر أنا بره القصة خالص»، متابعا  «ياسمين مش صغيرة دي تاني جوازة ليها حتى لما هي بتقول ده بابا اتجوز مرة واثنين وثلاثة هي مبتبصش لنفسها ليه؟.. زعلانة إني اتجوزت غير مامتها.. مع إن مامتها نفس الحكاية».

ياسمين صبري ووالدها ياسمين صبري ووالدها

تصريحات والد ياسمين صبري

وأضاف والد ياسمين صبري، «الحياة بها أمور عديدة ليس لنا يد بها، مجرى الحياة بياخد الواحد وفي لحظة بيحصل انفصال وفي لحظة تانية بتكون حبيت شخصية وتقول أه هي دي وتتجوز وبعدين تقولي لا أنا اتسرعت».

واستكمل أشرف صبري حديثه قائلًا: «الحقيقة دي دروس إحنا بناخدها في حياتنا الخاصة ولكن مبتأثرش على حياتنا العملية .. اهتمامي بشغلي زيادة عن اللزوم كان له تأثير في حياتي الخاصة لأني مشغول طول الوقت.. والزوجة دايمًا عايزة تسمع كلام حلو'.

خلاف ياسمين صبري ووالدها خلاف ياسمين صبري ووالدها

والد ياسمين صبري يكشف مستواها التعليمي

أوضح أشرف صبري والد الفنانة ياسمين صبري أن حب ابنته للرياضة كان سببًا في ضعف مستواها التعليمي، وقال: 'مكنتش بتحب المذاكرة خالص كانت في جامعة بيروت والعميدة موجودة حتى الآن ممكن نتواصل معها'.

وأضاف أشرف صبري: 'ياسمين كانت بتغيب كتير لأنها كانت بتلعب رياضة، والعميدة كلمتني قالتلي ياسمين مش بتحضر وهيحصل فصل'.

أبرزهم ياسمين صبري.. نجوم الفن حاضرون في كأس العالم 2022

خوفت تروح مني.. والد ياسمين صبري يكشف طبيعة علاقته بها