يسرا: تأثرت بوالدتي للغاية.. وهذا رأيي في السوشيال ميديا

تحدثت الفنانة يسرا أن القدر أحيانا هو من يغير مسار حياة الإنسان، كما تحدثت عن الأشخاص السلبين في حياتها.

يسرا تتحدث عن القدر

قالت الفنانة يسرا في تصريحات تلفزيونية: 'احيانًا بنمشي في طريق تالت وبيكون القدر هو السبب، وده نعمة من ربنا انك تمشي بطريق احسن من الطريق اللي كنتي عايزاه'.

الشخصيات التي آثرت على يسرا

كشفت يسرا عن الشخصيات التي كان لها أثر في حياتها، وقالت: 'والدتي أثرت فيا بشكل كبير وتعلمت الكثير من أساتذة اشتغلت معاهم على مدار السنوات الماضية فالشغلانة دي غنية جدًا وصعبة تخليك تتعلم الكتير'.

يسرا والأشخاص السلبيين في حياتها

أما عن الشخصيات السلبية في حياتة يسرا، فقالت: 'ممكن تتصدمي خلال رحلتك في ناس وإنهم يكونوا بالشر ده بس للأسف موجودين في حياتك، وهنا لازم توقفي وقفة مع نفسك علشان تحصني نفسك إنك تتوجعي'.

تصريحات يسرا

وتابعت يسرا حديثها، وقالت: 'أنا بشوف إن التاريخ بيعيد نفسه في مشاكله والفجوات اللي بتظهر والنجاحات  والإخفاقات زي ما هتلاقي على مر التاريخ قصص عن الخيانة والحب وكل المعاني هتلاقيها في الوقت الحالي مع اختلاف الشخصيات والمواقف'.

أما عن الشخصيات الدرامية التي قدمتها، قالت يسرا: 'أنا لما بختار الشخصية بيكون ليها جزء مني أو إنك مريت بتجربة مع شخص بنفس المواصفات، أحياناً كتيرة في المعالجة الدرامية بنحاول نخفف الشخصيات وبعض الحاجات بنزودها علشان تأثر في المشاهد'.

يسرا والسوشيال ميديا

واختتمت يسرا حديثها وقالت: 'أنا محددة استخدامات السوشيال ميديا مش بالمشاهدات ولا بالشير، وكمان السوشيال ميديا لا تستخدم في السبب الرئيسي لوجودها و هي الحصول على المعلومة الحقيقة، السوشيال ميديا كانت موجودة علشان تسهل الدنيا ولكنها صعبتها'.

ملخص مسلسل 1000 حمدلله ع السلامة الحلقة 21.. يسرا تخفي سر ابنتها

بعد انتهاء التصوير.. يسرا توجه رسالة لصناع مسلسل 1000 حمدالله على السلامة

عنبة لـ صدى البلد: حصلت على تصريح نقابة الممثلين وقُلت ليسرا هتبقي وش الخير عليّ

ملخص مسلسل 1000 حمدلله ع السلامة الحلقة 17 .. يسرا تصل لمكان الجدة سوسو

مسلسل المداح الحلقة 15 .. حمادة هلال يكشف رانيا فريد شوقي ولغز وراء يسرا اللوزي