أزمة خطف الأزواج تشتعل بين البلوجر رهف الشامي وصديقتها.. 10 سنوات والحكاية مستمرة

تصدرت أزمة البلوجر رهف الشامي مؤشرات البحث خلال الساعات الماضية، وذلك بعد اتهامها في أنها سرقت زوج صديقتها المقربة وخُطبت له، وهذا الأمر جعل الجمهور يثور على البلوجر رهف الشامي.

بداية أزمة البلوجر رهف الشامي

قامت سيدة تدعى سلمى برواية قصة سرقة زوجها على يد البلوجر رهف الشامي، وقالت أن رهف حضرت حفل زفافها على زوجها سامح منذ خمس سنوات، وعرفتها على نفسها بأنها صديقة قديمة لزوجها.

زفاف سلمى وسامح بحضور رهف

وتابعت أن البلوجر رهف الشامي كانت تتقرب منها كثيرًا، حتى اصبحت صديقة مقربة منها دون أن تعلم أن هناك علاقة قديمة بين رهف وزوجها منذ 10 سنوات، مثلما علمت بعد ذلك.

واستكملت حديثها أن رهف اشترطت على سامح بأن يقوم بتطليقها كي توافق على خطوبته منها، مشيرة إلى أنه نفذ كلامها منذ 8 شهور وتقدم بالفعل لخطوبتها.

خطوبة رهف من طليق صديقتها

نشر سامح عبر حسابه بموقع «إنستجرام»، صور تجمعه بالبلوجر رهف، وقال: «رهف يا أغلى الناس، ما حصلش فى حياتى قبلك حاجة تتحكى إنتى أول حكاية حصلت تستاهل إنى أكتبها وأحكيها هتفضلى الاولى و الوحيده و الاخيره فى قلبى و فى عينى و فى حياتى كلها».

وتابع: «١٠ سنين من أول ما شوفتك و كان نفسى ربنا يجمعنى بيكى و تبقى نصيبى كنتى السبب انى لاول مره افكر فى الجواز و الاستقرار و البيت عشان ابقى معاكى انتى، انتى اول بنت قلبى حبها بجد ، من بعدك اختارت غلط و تعبت و توهت بس ربنا خلانى اتعلم و اشوف و اجرب عشان اعرف قيمتك و اتأكد انى كنت غلط لما فرطت فيكى من الاول».

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @sameh.aboelhasan

وأضاف: «اتأكد إن كل اللى بعدك كانوا غلط وملهومش قيمة ومش هسمح إنه يحصل تاني أنا مصدقت انك بقيتى ليا

دخل حياتى ناس قبلك كتير، المواقف كانت زى مصفى بتصفى الناس اللى كان معرفتها من الاول غلطة، كل يوم بيعدى و كل موقف بيحصل».

واختتم حديثه وقال: «بيثبتلى انى مكنتش غلطان لما اختارتك، اختارت الآصاله والجدعنة والطيبة البت اللى بـ 100 راجل الظهر و السند ف عز نداله و خسه اقرب الناس».

رهف الشامي تنفي صداقتها من سلمى

حرصت البلوجر رهف الشامي بالرد على سلمى، طليقة خطيبها الحالي، وقالت عبر القصص المصورة بحسابها الرسمي على موقع التواصل الاجتماعي «فيسبوك»، وكتبت: «الحقيقة أن أنا و هو كنا قرينا فاتحتنا واتخطبنا من 10 سنين لما ابويا الله يرحمه كان عايش، شافني و حبني و اتقدملي من 10 سنين بس الشيطان لما بيتجسد في صورة أنسانة و بيتفنن في التوقيع بين البشر عشان عينها منه وكانت جارته واخت صاحبه مش صاحبتي أنا نهائي وكان نفسها يبصلها و فضلت ورانا بكل الطرق عشان توقع بينا و احنا كنا صغيرين ومش فاهمين حاجة انا كنت 18 سنة و فعلا حصل و سبنا بعض و بابا رجعله الشبكة كمان، وبعدها سبحان الله الاستاذة اتخطبتلوا، المهم أنا بعدت عنه نهائي لمدة سنة و نص أو سنتين، واتكلمنا أنا و هو لما اتعزمت على فرحه فقط، كان وقتها أول مره في حياتي أشوف الاستاذة وهي جريت عليا أنا بحبك أوي و متابعاكي دايما وكل اصحابي و قرايبي و بيحبوكي».

حديث رهف الشامي

وتابعت البلوجر رهف الشامي حديثها، وقالت: «أنا روحت الفرح عشان أكسر جوايا أي مشاعر ناحيته تماما و الصورة اللي هيلاحظ هيلاقيني معيطه فيها ..بحضر فرح حبيبي بكل قوة...وفعلا من يوم الفرح لمدة 5 سنين انا معرفش عنه حاجة، وكانت الاستاذة كل فترة كل سنة مثلا تكلمني مصحلة عشان أعملها إعلانات على صفحتي.'

حديث رهف الشامي

وأضافت رهف الشامي: «عشت حياتي واتبطت و سافرت و اتخطبت و سبت و كملت دنيتي عادي، لحد شهر 10 اللي فات هو كلمني و رجعنا لبعض بعد ما خلص موضوعه تماما و بفترة كمان ورسمي بورق وقانون، وبعد ما اتعتبنا على السنين اللي فاتت أكتشفنا أن هي اللي وقعت بينا و هي اللي بوظت خطوبتي».

حديث رهف الشامي

الجمهور انقسم بسبب رهف الشامي

وبسببت تصريحات البلوجر رهف الشامي وسلمى في جدل كبير خلال الساعات الماضية، حيث انقسم الجمهور في تعليقاتهم فمنهم من ساند رهف وهاجم سلمى، ومنهم من دعم سلمى وهاجم رهف واتهمها بسرقة رجل متزوج.

«حصاد 2022».. أزمات البلوجرز بين النصب والضرب والسحل