آخر تطورات حالة سامح الصريطي بعد خروجه من المستشفى

تعرض الفنان سامح الصريطي لوعكة صحية شديدة، نُقل بسببها لأحد المستشفيات، وغادر اليوم الأربعاء 17 أبريل 2024 بعد 3 أيام من مكوثه بالمستشفى.

وأجرى الفنان سامح الصريطي التحاليل الطبية للاطمئنان على حالته الصحية، بعد أن كان يعاني من آلام حادة في الصدر، وغادر المستشفى بعد أن تماثل الشفاء.

آخر تطورات حالة سامح الصريطي

وقبل تعرضه لوعكة صحية، كشف الفنان سامح الصريطي كواليس زواجه من المطربة المعتزلة حنان في آخر ظهور له، قائلًا: «الحقيقة أنا حسيت في الفترة الأخيرة بدرجة قرب شديدة منها بنتعامل كأصدقاء وإخوات لكن في شئ تاني بدأ يتسحب ويتسلل كده».

وأضاف الفنان سامح الصريطي في تصريحات تلفزيونية له: «قلت لها مش فاضل غير إننا نتجوز، ولاقيت الفرصة المناسبة لأني أقول الجملة دي، وهدية حزمة البقدونس جبتها عشان أقولها إني فاكر إنك بتحبي البقدونس، ومش كده وبس كنت حاطه ورا ضهري وقدمته زي روميو».

سامح الصريطي سامح الصريطي

سامح الصريطي وحنان

وتابع: «ولما قلت هى ارتبكت فقلت لها مترديش خالص دلوقتي، وقعدنا عادي جدًا بعدها وبعدين سافرت ألمانيا وتعاملنا عادي كإن مفيش حاجة، ثم حسيت من خلال مفرداتها وكلامها إنها موافقة وكان فيه شروط أهمها أولادنا يوافقوا، فكإني طلبت إيديها من ابنها».

وفيما يخص موقف ابتهال وأية بنات سامح الصريطي من زواجه من المطربة حنان، قال: «بمجرد ما قلت لابتهال بنتي لاقيتها فرحت جدًا، وبنتي أية كلمتها في لندن وسعدت جدًا بالخبر.. واتفقنا نعيش في هدوء بعيدًا عن الأضواء لأننا كنا خايفين من السوشيال ميديا ومن ردود أفعالها».

حنان وسامح الصريطي حنان وسامح الصريطي