حقيقة تقديم جزء خامس من مسلسل المداح.. حمادة هلال يكشف مفاجأة

كشف الفنان حمادة هلال حقيقة تقديم جزء خامس من مسلسل المداح، بعد نجاح الموسم الرابع ضمن مسلسلات رمضان 2024.

قال حمادة هلال عبر تصريحات تلفزيونية، إن نهاية مسلسل المداح 4 يتيح أن يكون هناك جزء جديد، وفي حالة توافر الورق سيتم العمل بالجزء الخامس.

حمادة هلال مسلسل المداح

وتابع: «إن شاء الله في جزء جديد في رمضان 2025»، مؤكدًا أنه يتأثر بتجسيده لشخصية المداح خلال تصوير العمل والأربعة أشهر قبل رمضان تكون مختلفة، لكن بعد الانتهاء من التصوير تعود الأمور لطبيعتها.

واختتم حمادة هلال حديثه عن مسلسل المداح: «فترة تصوير العمل تكون مرهقة ومتعبة، لجميع المشاركين ومخرج المسلسل أحمد سمير، يقوم باختيار أماكن مختلفة من أجل التصوير بها».

أحداث مسلسل المداح 4 الحلقة الأخيرة أحداث مسلسل المداح 4 الحلقة الأخيرة

مسلسل المداح الجزء الخامس

وفي وقت سابق، تحدثت الفنانة هلا السعيد عن تفاصيل دورها في مسلسل المداح 4، حيث أن شخصية هبة أصبحت تعاني من أزمة نفسية بعد تعرضها لـ«مس الجن»، في الجزء الثالث من أحداث العمل.

وأشارت هلا السعيد، في لقاء خاص مع الإعلامية شيرين سليمان، ببرنامج سبوت لايت، المذاع عبر قناة صدى البلد، قائلة: «لما قرأت الورق لاقيت انها دخلت في حالة نفسية وبتتعالج من الحالة النفسية، لكن أستاذ أحمد سمير فرج، محبش أننا ندخلها في الناحية دي شوية، فهي السنة دي مازالت ملبوسة بس الجن السنة دي مش بقوة السنة اللي فاتت السنة دي السيطرة على الجن اللي عليها كان أسهل، وده بيبان في النظرات مبقتش حادة زاي السنة اللي فاتت».

وأضافت هلا السعيد قائلة: «ناس صحابي أنا مكنتش أعرف إن حصلهم قبل كده مس أو لبس، فلاقيتهم بيقولولي أنتي شوفتي حد وأنتي بتمثلي أو قبل ما تمثلي؟، قولت لهم لأ، فقالولي هلا احنا حصلنا بالظبط نفس اللي أنتي عملتيه».

وأوضحت هلا السعيد قائلة: «حمادة هلال، في الحقيقة شخص طيب وجدع، وبيحب الناس كلها، ومتواضع لدرجة لا يتخيلها أحد، ومابيزعلش حد، هو شبه المداح فيه كتير اوي من شخصية الشيخ صابر المداح، ولو الناس عايزة جزء خامس أكيد هيفكرو في ده، بس أنا نفسي والله».

المداح 4

حمادة هلال - المداح 4