غادة عبد الرازق تكشف أسرارها: أخويا كان سبب في موت أبويا ومعنديش استقرار نفسي

كشفت الفنانة غادة عبد الرازق أسرار صادمة لأول مرة عن حياتها الشخصية، موضحة أن شخصية عايدة في مسلسل صيد العقارب تشببها كثيرًا في محاولتها طوال حياتها أن تثبت أن البنت باستطاعتها تحقيق الكثير وليس شرط أن يكون الولد أفضل منها.

قالت غادة عبد الرازق عبر تصريحات تلفزيونية: «طول الوقت كنت بحاول أثبت لأهلي إني قوية، كان عندي أخ صغير توفى اسمه خليل وهو ولد واحد وكان مميز جدًا عننا علشان هو الولد وكان سبب في موت أبويا.. أبويا كان بيترافع في قضية قبلها بيومين أخويا خليل عمل حادثة وخبط حد بالعربية والولد اللي اتخبط كان في المستشفي وخليل مكنش عايز يقول لأبويا الولد فين».

أسرار غادة عبد الرازق

وتابعت: «فاللي أنا افتكرته كانت فيه خناقة وبابا كان داخل على خليل أوضته يضربه وبيقول له قولي الولد فين وبعدين الحمدلله طلع إن الولد مكنش مات، بس بابا خلال الجلسة جاله هبوط في الدورة الدموية ووقع بالمحكمة وجاله جلطة ومات وانا وقتها كان عندي 12 سنة ومن وقتها كنت بثبت إني أقدر أقيم هذه الأسرة».

وأضافت غادة عبد الرازق: «خليل أخويا اتوفى وأنا عندي 15 سنة وبابا توفى وأنا عندي 12 سنة وبالتالي فضلت أنا وماما ويسرية وبدأت اشتغل وعمري 21 سنة من بوابة الإعلانات ومكنش التمثيل في الخطة وأهلي في الأول رفضوا دخولي التمثيل وماما وقعت وتعبت بس أنا كنت عندية، وفي بداية مشواري قالولي هتفضحينا وهتبقى كومبارس قلت لهم في يوم من الأيام هبقى نجمة كبيرة وهوريكم».

غادة عبد الرازق مسلسل صيد العقارب غادة عبد الرازق مسلسل صيد العقارب

تصريحات غادة عبد الرازق

وقالت أيضًا: «معنديش استقرار نفسي أنا ست بتعامل مريضة منذ 35 سنة فمعنديش استقرار نفسي ولا عاطفي والتمثيل بيؤدي للشهرة ويؤدي لحاجات كتيرة جدًا من أول ما بنمثل رغبة النجاح والشهرة والماديات كل دول بنوصلهم عن طريق واحد وقصاد ده أخد مني حاجات كتيرة جدًا وبشوف ناس تانين بحسدهم على الاستقرار والزوج والأطفال وكل حاجة».

واستكملت غادة عبد الرازق قائلة: «في ساعات بحس أن ده كان سبب أني دمرت ناس تانية لأن في يوم من الأيام بنتي دي كان عندها استقرار في بيتها ثم إنفصلت ومحتمل أكون أنا السبب وقصرت في هذا الجانب وكل راع مسؤول عن رعيته وروتانا تحت بند أنا الراعي بتاعها لأنها منذ طفولتها هي مش مستقلة ومرتبطة بي حتى لم يكن لديها بيت مع والدها وأنا بحترمه وبقدره لأنه هو السند الحقيقي لينا لكن أنا ممكن أكون السبب أني بوظتلها حياتها».

قرارات غادة عبد الرازق

وأشارت إلى أن العند تسبب لها في إتخاذ قرارات خاطئة في حياتها، مؤكدة أن مقولة العند يولد الكفر كانت تنطبق على بعض القرارات، مضيفة: «بالفعل هناك بعض القرارات ندمت عليها في حياتي وشغلي لم تكن صحيحة كنت متسرعة والعند وطبعا لما كبرت أصبحت أكثر ذكاء وأقل عند وعقلي بالفعل بيغلب المشاعر ومعنديش وقت للمحاربة الشوية اللي باقيين عندي بقوا منصبين على حياتي الشخصية ورتانا بنتي وأحفادي واهلي وللعمل فقط لا غير مبقاش عندي أي فرصة للتفكير في تصفية حسابات أو أفكر او أخطط».

قالت غادة عبد الرازق عن القرار الذي إذا عاد بها الزمن ستغيره: «مكنتش هدخل التمثيل بالرغم من أن مجال التمثيل فادني كثيراً ووضعني في مكانة كبيرة ومنحني حب الناس لكن أخد مني حاجات كتيرة أوي أوي في حياتي أثرت عليا».

واختتمت إلى أنها طوال حياتها لم تشعر أنها بحاجة لازمة لرجل، فهي كانت سندًا لنفسها، مضيفة: «طول عمري سند نفسي ورغم تعدد الرجال في حياتي متسندتش على حد منهم واختياراتي في الرجال كانت غلط وعمري ما اخترت راجل صح فيما عدا والد روتانا أما بقية الاختيارات فهي لم تكن صحيحة منهم منحني ماديات والبعض الآخر حفلات والآخرين حب وحاجات كتيرة».

غادة عبد الرازق

غادة عبد الرازق

غادة عبد الرازق