هند عاكف تكشف كواليس جديدة عن أزمتها بمهرجان القاهرة: لم تتخطى ما حدث

تصدرت الفنانة هند عاكف التريند بمحرك البحث الأشهر جوجل، حيث عادت تثير الجدل من جديد بأزمتها في مهرجان القاهرة السينمائي 2022 رغم انتهاء فاعليات الدورة الـ 44.

هند عاكف تكشف كواليس جديدة عن أزمتها بمهرجان القاهرة

أوضحت هند عاكف أنها لم تحصل على دعوة لحفل افتتاح مهرجان القاهرة السينمائي الدولي بدورته الـ 44، وجاء الرد عليها من مكتب الفنان حسين فهمي رئيس المهرجان، أن الدعوات مع نقابة المهن التمثيلية.

وتابعت هند عاكف في تصريحات تلفزيونية لها، إن الفنان والدكتور أشرف زكي نقيب المهن التمثيلية رد عليها برسالة صوتية، وقال لها: «مفيش الكلام ده».

لم تتخطى الفنانة هند عاكف ما حدث معها في حفل افتتاح مهرجان القاهرة السينمائي 2022، وانهارت من البكاء، معلقة: «ينفع الكلام ده لفنانة مصرية بتشتغل وهي عندها 4 سنين!!».

هند عاكف هند عاكف

منع هند عاكف من حضور حفل افتتاح مهرجان القاهرة 2022

قالت هند عاكف بعد محاولة المنظمين منعها من الدخول لحفل افتتاح مهرجان القاهرة السينمائي: «مينفعش حد يمنعني أدخل مهرجان بلدي».

وأضافت قائلة: «كان معايا دعوة مش منهم من زميل مش هذكر اسمه، قالي أنا شفت الفيديو بتاعك وأنتي عاوزة تروحي المهرجان هبعتلك دعوتي وطلب مني مبلغش حد أني أخدت الدعوة علشان لو بعتولي يديها لحد تاني».

واستكملت الفنانة هند عاكف كلامها قائلة: «يومها أنا نازلة من البيت معايا الدعوة أنا مش ههين نفسي، أنا دمعتي نزلت دلوقتي عشان صعبان عليا تاريخي وتاريخ عائلة عاكف اللي أنا شايلاه طول عمري».

 

هند عاكف هند عاكف

تصريحات الفنانة هند عاكف

واختتمت كلامها: «لما وصلت معرفش الدعوة كانت فين وقلت استحالة يحصل مشكلة أنا ليا تاريخ وليا وضعي حتى لو بعدت شوية».

ووجهت الفنانة هند عاكف عتابها للفنان حسين فهمي، وقالت له: «المفروض حضرتك كنت بلغت الإدارة والمنظمين أن لو حصل مشكلة على الريد كاربت نحلها إزاي، لو فنانة جاية بيتها وجاهزة يقولولها اتفضلي».

وحرصت هند عاكف أن توجه الشكر لمجموعة من الفنانين الذين تدخلوا لحل الأزمة نثل الفنانة أروى جودة التي تحدثت مع المسئول عن الريد كاربت ليدخلها حفل الافتتاح، وقالت إن رانيا يوسف أفضل من روبي في الإغراء.

وأشارت إلى أنها تحب رؤية خالد يوسف الإخراجية، وأضافت خلال تصريحاتها التلفزيونية الأخيرة: «أنا بلبس حاجات غريبة بس مبأذيش حد علشان أبقى بخالف الدريس كود، وتاريخي مشرف جدًا وأنا راضية عنه وسعيدة سواء تاريخي الفني أو السياسي».

تفاصيل منع هند عاكف من مهرجان القاهرة السينمائي بسبب إطلالتها الغريبة

الفنانة هند عاكف: المرأة المصرية بتعيش أزهى عصورها في عهد الرئيس السيسي.. فيديو

الذهاب إلى الأعلى