إنجي المقدم: ذهبت لطبيب نفسي في فترة صعبة من حياتي

قالت الفنانة انجي المقدم، إنها توافق على تقديم أدوار جريئة كفرة وليس تقديم أعمال فيها ابتذال.

وتابعت إنجي المقدم، ببرنامج تليفزيوني: لو في دور جرئ كفكرة ممكن اعملها إنما ابتذال بمشاهد ملهاش لازمة بمجرد أنها تبقى ترند وتبيع ويكون ملهاش لازمة أرفضها.

وأوضحت الفنانة انجي المقدم، في لقاء تليفزيوني، أن المشاهد المبتذلة من أجل الابتذال مرفوضة بالنسبة لها، معبرة عن أمنيتها عودة تقديم الأعمال الكوميدية وأدوار ست كوم، خاصة وأنها كانت بدايتها الفنية.

وكشفت إنجي المقدم، عن متابعتها خلال فترة من حياتها مع طبيب نفسي، قائلة: روحت لدكتور نفساني قبل كده وأنا مشوفتش فيها أي حاجة تكسف والمرض النفسي زيه زي أي تعب وبسبب تعب نفسي ممكن يجي أمراض عضوية، وأنا بحب افهم نفسي واشتغل على نفسي ولو عندي مشكلة أو عقدة افهمها وأوجهها وانا رحت لكذا دكتور لأني كنت محبطة وبمر بفترة صعبة.

رأي إنجي المقدم في فيلم أصحاب ولا أعز

الفنانة إنجي المقدم، قالت إنها لم ترى أي جراءة في المشهد الذي قدمته النجمة منى زكى في فيلم أصحاب ولا أعز، واثارت من خلاله جدلا واسعا.

وقالت إنجي المقدم: أنا مشوفتش أي جرأة في المشهد والفكرة الناس كانت مستغربها ولكن مفيش أي جراءة لكن الفكرة خضتنا ومنى ممثلة محترفة وموهوبة.

وتابعت إنجي المقدم، أن الممثلة التي تمتلك موهبة منى زكى تستطيع أن تعمل كل حاجة، مضيفة: فكرة أصحاب ولا أعز خضت الناس وفي ناس بتحب تزيط في الزيطة وتهاجم وخلاص.

وأشارت إنجي المقدم، إلى أنها تريد أن تقدم أعمال جيدة وتظهر موهبتها، متابعة:  في الأول كنت بشتغل عملين وثلاثة مع بعض وكنت عايز اشتغل وأبين موهبتي، ودلوقتي ببقى عايزة اعمل الحاجة بمزاج ومش بجري ورا أني اشتغل اكثر من أني بجري ورا الدور اللي يقدمني بشكل جديد ويكون في إضافة.

إنجي المقدم: أرفض تقديم الأدوار الجريئة وارتداء البكيني

الفنانة انجي المقدم، أكدت رفضها تقديم الأدوار الجريئة من ارتداء المايوهات البكيني والتقبيل في الأعمال الفنية، قائلة: الأدوار الجريئة قبلات وكده أرفضها وبكيني ارفضها وبرضو بشوف مين المخرج والمشهد محطوط ليه وهيتصور ازاي ولكن في المطلق ارفض هذه الأدوار.

الفنانة انجي المقدم، أوضحت أنها تحب قراءة السيناريو في هذه الحالات وتتعرف على سبب وملابسات المشهد الجريء، ثم تقرر العمل أو الرفض، مؤكدا أن زوجها كان رافض في البداية عملها الفني.

أضافت إنجي المقدم: جوزي في البداية كان رافض التمثيل لأن في الاول كنا خايفين من المجهول والوسط الفني وما يشاع عنه وبعدين كبرنا ونضجنا وعرفنا الحقائق، وعندي طاقة عايزة تتطلع على سبيل التجربة وهو مع الوقت اقتنع ودلوقتي بنتناقش في كل الأدوار.

إنجي المقدم: أرفض أدوار القبلات والمايوهات البكيني وجوزي كان رافض التمثيل

إنجي المقدم: مشهد منى زكى في أصحاب ولا أعز مش جرئ