اخصائية نفسية عن مسلسل تحت الوصاية: الأطفال مش مجبرين يتحملوا الضغط النفسي اللي بنمر بيه

تصدر مسلسل تحت الوصاية مؤشرات البحث، خاصًة بمشاهد ابن 'حنان'، التي تجسد دورها الفنانة منى زكي، وكيف تعاملت مع أطفالها في محنتها.

اخصائية نفسية تحلل مشاهد مسلسل تحت الوصاية

قالت الاخصائية النفسية هبة الزيني، عن مسلسل تحت الوصاية عبر صفحتها الرسمية بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك، مُرفقة مع حديثها عدد من مشاهد المسلسل: 'لما فضلت يومين في عرض البحر بتعيط عشان تجيب كام جنيه ومش عارفه تشتغل وشايلة هم الدنيا، أول حاجة عملتها لما رجعت سألت ابنها ها طمني جمعت ألبوم صور اللعيبة بتاعت الكورة اللي بتحبها؟ طلعلك مين خط دفاع؟'.

وتابعت الاخصائية النفسية حديثها: 'مقالتلوش أنا مش فاضية للهبل ده سيبني أنام ساعتين بقالي يومين مانمتش، أنا كنت بشتغل عشان اجيبلك فلوس تاكل'.

حديث اخصائية نفسية عن مسلسل تحت الوصاية

وأضافت الدكتورة هبة الزيني، حديثها وقالت: 'الأطفال مش مجبرين يتحملوا الضغط النفسي اللي بنمر بيه، مش مجبرين يدفعوا فاتورة إننا مش لاقين شغل، إن الدنيا مزنقة معانا، إننا متعصبين، خليهم يساعدونا ويدعمونا بحُب مش بالغصب والشدة أو بإحساس إنهم عبء علينا، ابنك مش مختارك، فحاول على قد ما تقدر تكون حظه الحلو في الدنيا'.

مسلسل تحت الوصاية

مسلسل تحت الوصاية من بطولة منى زكي، ورشدي الشامي، علي الطيب، دياب، نسرين أمين، محمد عبدالعظيم، مها نصار، نهى عابدين، خالد كمال، وآخرين والمسلسل من تأليف خالد وشيرين دياب، والإخراج لـ محمد شاكر خضير.

الناقد محمود عبد الشكور يشيد بالحلقة 6 من مسلسل تحت الوصاية: وتر مشدود وحرفية عالية

مسلسل تحت الوصاية الحلقة 5 .. منى زكي تتحدى الصيادين والقبض على شقيقتها

10 معلومات عن مها نصار بعد تألقها في ضرب نار وتحت الوصاية

من هو طفل مسلسل تحت الوصاية الذي لفت الأنظار؟

مسلسل تحت الوصاية الحلقة 3.. تعرف على ملخص الحلقة