بسنت شوقي عن ما يحدث في غزة: مفيش في أيدي حاجة غير إني أدعي

تحدثت الفنانة بسنت شوقي عن ما يجى حاليًا في قطاع غزة من مجازر تسببت في خسائر بشرية كبيرة.

بسنت شوقي تتحدث عن مجازر غزة

قالت بسنت شوقي في تصريحات تلفزيونية: «يمكن ربنا عمل كدا علشان الجيل الجديد يعرف وينتمي للقضية وينمي وعيه للي بيحصل في غزة ويكمل المسيرة».

وتابعت بسنت شوقي حديثها، وقالت: «الموضوع أكبر من اللي كان بيحصل واحنا صغيرين، مش بس في عدد القتلى والمصابين لكن في الأثر النفسي اللي هيسيبه الموضوع لأننا بنتفرج على الأحداث زي ما بتحصل وفي وقتها، مفيش في إيدي حاجة غير إني أدعي ان الموضوع دا ينتهي».

تصريحات بسنت شوقي

وعلى جانب أخر تحدثت الفنانة بسنت شوقي عن صعوبات تصوير فيلم فوي فوي فوي، مع زوجها الفنان محمد فراج، تزامنًا مع عرضه في السينمات حاليًا.

قالت بسنت شوقي في تصريحات تلفزيونية لها عن فيلم فوي فوي فوي: «الفيلم كان فيه تحديات كتيرة وصورنا في أكثر من بلد».

وتابعت: «كان بعد شهر العسل على طول، وهو تعب جدًا، والموضوع مكانش سهل خالص».

وفي سياق آخر، كان قد علق النجم محمد فراج، لأول مرة على شائعات انفصاله عن زوجته الفنانة بسنت شوقي والتي انتشرت الفترة الماضية بشكل كبير.

قال محمد فراج في تصريحات تلفزيونية: 'لا حول ولا قوة إلا بالله.. أنا مبردش خالص إلا لو موضوع يستاهل الرد أو حاجة بتخليني لازم أتحرك من مكاني'.

محمد فراج وبسنت شوقي محمد فراج وبسنت شوقي

بسنت شوقي ومحمد فراج

وتابع محمد فراج حديثه، وقال: 'أنا من بني آدمين اللى مبحبش أو مش فارق معايا مين عمل أو كتب إيه.. حاجة متخصنيش ومش لازم أعرفها طب حتى لو عرفتها عملت بيها حاجة لأ لكن ده ممكن يخليني أتاذي نفسيًا واللي عايز يتكلم براحته'.