تعليقات مثيرة من السيدات .. الطبع غالب ولّا الفلوس تعمل أحلى قالب؟ .. فيديو

«يافرحتي واحد معاه فلوس كتير بس.. » .. «الاتنين مهمين».. «الفلوس بتروح وتيجي لكن..» .. «الفلوس دمرت حاجات كتير» .. كانت هذه أبرز تعليقات المواطنين التي رصدتها كاميرا قناة «صدى البلد» على «الطبع غالب ولا الفلوس تعمل أحلى قالب؟»، وهل الفلوس أهم من الشخصية؟.

«طبعًا الطبع غالب» هكذا كان أول تعليق من فتاة لمراسلة برنامج «ست الستات» المذاع على قناة «صدى البلد»، مؤكدة أن الطبع هو الذي يتحكم في كل حاجة، قائلة «يافرحتي واحد معاه فلوس كتير بس روحه في الأرض»، وأتفقت معها سيدة قائلة: «بيئة الإنسان غالبة على شخصيته، سواء كان معاه فلوس أو لا»، وأكدت فتاة أن روح الإنسان هي الأهم، والفلوس ممكن توفيرها لو روح الشخصية حلوة.

ورأت أحد الفتيات أن الفلوس ممكن أن تجعل الإنسان يغير من شخصيته، عن طريق التعلم، ولكن بعض الأشخاص لا يمكنهم تنمية شخصيتهم، قائلة: «الاتنين مهمين»، وأكدت أخرى: «الشخصية الحلوة هي اللي تقدر تجيب الفلوس»، واتنفقت معها أخرى: «الفلوس بتروح وتيجي لكن الطبع أهم».

وانتقدت سيدة مثل «الراجل مايعيبوش غير جيبه»، مؤكدة: «الراجل يعيبه طبعه أكثر من الفلوس»، وقالت أخرى: «ايه لازمة الفلوس لو الشخص ندل وصفاته سيئة»، واختتمت سيدة التعليقات قائلة: «الفلوس دمرت حاجات كتير قوي في حياتنا».

https://www.youtube.com/watch?v=4xVaENkeT_s