عايدة رياض: «بعيش قصة حب مع رجل مصري علي الشات .. ومحرم فؤاد كان بيضربني عشان مروحش الحفلات»

تصدرت الفنانة عايدة رياض محركات البحث على «جوجل»، بعدما تحدثت عن حياتها الشخصية، وعدم إنجابها أطفال، بالإضافة إلي أسباب ابتعادها عن الفن لفترة .

وتحدثت عايدة  رياض، عن فترة زواجها من المطرب الراحل محرم فؤاد في تصريحات تلفزيونية الذي منعها من التمثيل قائلة، «محرم فؤاد كان قافل عليا وبيغير أوي، ودا مكنش اتفاقي معاه قالي دا أنا هعمل أفلام غنائية، وملقتش أي حاجة من الحاجات دي».

وبشأن عدم إنجابها قالت عايدة، : «قعدني في البيت، وبما أني مخلفتش، طبعا ده بيخلني ازهق، لأني دخلت الفن، وأنا عندي 12 عاما، ومحرم كان بيستضيف المطربين والملحنين مثل بليغ حمدي، وصلاح جاهين وسيد مرسي وبهجت قمر، لكنه كان غيور جدًا، واعتدى عليا بالضرب، ومشوفتش ضرب كده، وكان بيمنعني أنى أروح حفلات بسبب آثار الضرب اللي على وشي».

عايدة رياض تتحدث عن قصة حب تعيشها

و أكملت عايدة حديثها عن أنها تعيش قصة حب في الوقت الحالي قائلة، «اتحدث مع شخص مصري يعيش فى الولايات المتحدة، ولكن لسه ما اتقدمليش رسميا وبنتكلم شات وفون فقط، بكلمه كتير، ولكن لسه متقدمليش».

وبشأن حبها للرقص الشرقي قالت، «عرض عليا أحد الفنادق بالعمل فيه كراقصة شرقية قبل ٢٥ عاما مقار عرض مالي كبير، ولكني رفضت ، قولتلهم كان نفسي لكن أنا معرفش شرقي.. إخواتي كان معايا فضلوا يلطموا ويقولوا إحنا مش ناقصين».

عايدة رياض تتصدر التريند بعد تصريحاتها :«أنا مسيحية وبحتفل بالمولد النبوي مع جيراني»

«شهامة ورجولة وجدعنة».. وزيرة الصحة: الصعايدة نقلوا 64 من ضحايا حادث قطاري سوهاج للمستشفى