علاء علي «يحسب» جلسات الإشعاعي ..ويكتب بخط يده: «شكرا يا الله على أي شيء.. تعلمت الكثير من هذه الأيام الصعبة»

كتب: أنس سمير

نشرت الإعلامية نانسي القاضي، مراسلة قناة صدى البلد، صورا لـ بيانات متابعة اللاعب الراحل علاء علي، عند الطبيب، خلال فترة علاجه من «ورم في المخ».

وقالت نانسي عبر صفحتها على «فيس بوك» «الله يرحمك كان بيكتب بخط ايده أيام الاشعاع كل ما بيعدي جلسة بيكتبها،

وكتب هذه الكلمات، يوم ٢٢ اكتوبر بخط يده مع انتهاء اخر يوم في جلسات الاشعاع، ربنا يرحمك يا علاء علي يا أغلي الناس».

ونشرت القاضي، آخر فيديو جمع بين علاء علي، لاعب الزمالك السابق، ونجله «عدي».

وعلقت القاضي على الفيديو الذي نشرته عبر صفحتها على «فيس بوك» ويظهر اللاعب الراحل وهو يداعب نجله، قائلة «أخر فيديو جمع بين علاء علي ونجله عدي قبل وفاته بـ ٢٤ ساعة .. ربنا يرحمك يا علاء يا أنظف وأجدع أخ وصديق في الدنيا».

وكانت القاضى قد كشفت آخر رسائل لاعب الزمالك الراحل علاء على عبر وآتس آب والتى كشف لها فيها عن نيته الخروج للإعلام للحديث عن أسباب اختفائه و ظروفه المرضية وإصابته بورم فى المخ.

ونشرت على حسابها بموقع فيس بوك صورة من محادثتها مع علاء على عبر واتس آب قال لها فيها «أنا مش عارف هو قرار صح ولا غلط أنى أطلع اتكلم ، بس أي حد بيعرف الموضوع بيقولى لازم تطلع تتكلم وتقول انك مش بتلعب ليه وكنت فى ليه، أنا معرفش استعطف حد ومش هقول أنى عندى أقساط وهعيش منين، أنا أخرى لو طلعت هتكلم عن فترة علاجى وانى مختفى ليه، وانى معرفش هرجع العب كرة تأنى ولا لا».

وعلقت على صورة محادثة علاء قائلة: «علاء كان ناوي يطلع يعرف الجمهور هو كان مختفي ليه، بس كان خايف إن حد يفتكر إنه بيقول كدا علشان محتاج حاجة، عاش عزيز النفس ورافع راسه ومحدش اداله مليم في علاجه، هو كان نفسه بس يشوف حب الناس دا له في حياته، ادعوله بعد ما راح لانكم مكنتوش تعرفوا علشان تدعوله وهو عايش، صباحك أحلي في الجنة».

No photo description available.

 

No photo description available.