محمد رضوان عن مسلسل موضوع عائلي: نقطة فارقة في حياتي

كشف الفنان محمد رضوان، عن تفاصيل عديدة بحياته الفنية وبداياته وعائلته ولقاءه مع محمد هنيدي بالجامعة وتجربته بالجزء الثاني من مسلسل موضوع عائلي.

وقال محمد رضوان في لقاء تليفزيوني له: سيد مرسيدس في مسلسل رانيا وسكينة كان أحب الشخصيات الشريرة لي، وكنت عامله لازمة بحبها والناس كانت بتقولهالي في الشارع، والشخصية الطيبة اللي بحبها ليا دوري في مسلسل أولاد عابد.

وتابع محمد رضوان: أنا بمثل من زمان، مسرح وسينما ودراما، وبعد مسلسل هذا المساء الناس بقت تاخد بالها مني، ويسألوا مين ده، لكن موضوع عائلي يعتبر النقطة الفارقة في حياتي، والناس بقت عايزاني أكون معاها دايمًا في أعمالها، والمخرجين كلهم بقوا بيقولوا عايزين رمضان حريقة معانا.

محمد رضوان: محمد رمضان كان بيشوفني ويحتفي بيا

واستكمل: أنا كنت مع الفنان محمد هنيدي في الجامعة، وكل ما كان يشوفني كان بيحتفي بيا بشكل كبير، واشتغلنا مع بعض بس كانت أدواري صغيرة معاه، لحد ما عملنا فيلم نبيل الجميل أخصائي تجميل.

وأضاف: أنا راجل متزوج وعندي ياسين وريم ومؤمن، وياسين بيدرس مسرح وهيسلك نفس التيار بتاعي، ومؤمن برضه بيحب التمثيل وظهر في مشهد في الحلقة الأولى من مسلسل موضوع عائلي 2، وريم بتدرس تربية نوعية قسم مسرح.

أبطال الجزء الثاني من مسلسل موضوع عائلي

خاض بطولة الجزء الثاني من مسلسل موضوع عائلي، كل من ماجد الكدواني، سماء إبراهيم، نور اللبنانية، رنا رئيس، محمد شاهين، طه دسوقي، وغيرهم، ومن إخراج أحمد الجندي.

محمد رضوان بين حلقوم ورمضان حريقة.. بدأ من الثمانينيات مع محمد صبحي والمسرح أبعده عن الدراما

محمد رضوان بعد انتهاء مسلسل موضوع عائلي: كنا زي فريق الكورة وعيطت بسبب آخر حلقتين

بعد مشوار الونش.. محمود عبد المغني لـ محمد رجب: الناس مبهدلاني بسببك