مش عايزين نشوفها تاني.. عبد الرحمن يرد على والدته بعد خلع والده

'كانت بتقول علينا أننا موتنا، وسابت أخويا الصغير وهو في الحضانة ومسألتش فينا'، بهذه الكلمات رد عبدالرحمن فتحي ابن سيدة طنطا ياسمين، على ما روته والدته بشأن ما تعرضت له من مأساة إنسانية؛ تدور حول حرمانها من أولادها وسيطرة طليقها عليهم وتشويه صورتها أمام أطفالها.

وقال عبد الرحمن - الابن الأكبر لـ ياسمين، خلال مداخلة هاتفية له ببرنامج تفاصيل المُذاع عبر قناة صدى البلد2 تقديم الإعلامية نهال طايل، إن ما روته والدته هو كلام كاذب، وأن والدته هي التي تخلت عنه هو وأخوته.

والدي كان بيقولنا نكلمها واحنا اللي رفضنا بسبب اللي عملته

وأوضح الابن، أن والده لم يقول لهم أي كلام سيء عن والدتهم، وأنه كان ينصحهم بمكالمة والدتهم للاطمئنان عليها ولكنها لم ترد عليهم، قائلاً: 'قالت علينا إن إحنا موتنا، أزاي بقا نكلمها ونرد عليها وإحنا ميتين!'.

وتابع: 'أنا معرفش حاجة عن كريم أخويا، وآخر حاجة أعرفها هو أن كريم مع أمي، وآخر مرة شوفته فيها كان في الشارع وجبت له آيس كريم وأنا رايح الدرس'، مضيفاً أن والدته تركتهم وهم صغار وتخلت عن محمد الأخ الأصغر وهو في الحضانة.

واختتم عبد الرحمن حديثه، 'أمي غلطت وأنا مش مسامحها، وأبويا مقلش لينا إنها مشيت عشان كانت عايزة تفتح بيت دعارة زي ما هيا بتقول، ومش عايزين نشوفها تاني'.