نزل يجيب زجاجة مياه بـ 5 جنيهات ففارق الحياة.. تفاصيل مأساوية حول وفاة السيد

لم يكن يعلم أن نهايته ستكون على يد 5 شباب بعد محاولة سرقة سيارته التي يعمل به لأحدى الشركات لتوفير مصدر رزق لأسرته.. تفاصيل الجريمة المؤلمة دارت فصولها في محافظة الدقهلية

القصة كاملة، رواها أشقاء المجني عليه السيد، التي بدأت عندما نزل إلى الشارع يبحث عن زجاجة مياه له، ولم يعلم أن القدر ينتظره في ثوب 5 شياطين أجهزوا عليه وأنهوا حياته دون أي سبب.

تقول شقيقته خلال برنامج تفاصيل تقديم الإعلامية نهال طايل، عبر قناة صدى البلد 2، إن شقيقها يعمل سائق على سيارة تابعة لإحدى الشركات، ويسعى على قوت يومه دون النظر لأحد، مبينة أنه في اليوم الذي رحل إلى ربه قال لنا 'أنا نازل أشتري زجاجة مياه من السوبر ماركت'.

وتابعت:'نزل بالعربية، وركنها، ودخل السوبر ماركت، يجيب زجاجة المياه، سمع خبطة عربيته، راح يشوفها، لاقى 5 شباب، هم اللى عاملوا كده، قالوا متزعليش، رد قال لهم هتزعلني في أكل عيشي.. أنا طالب بس منكم وانتوا في طريقي نروح لمديري في الشركة تشرحوا اللى حصل وخلاص ومش عايز منكم حاجة'.

وقالت:'بعدها راح علشان يحاسب على زجاجة المياه، لاقى الشباب دول واخدين العربية بتاعت الشغل، اللى هي عهدة عليه، وجري وراهم ومسك في الباب بتاع العربية'، لتواصل باكية:'أخويا مات مقتول، وكان في الثلاجة، وهم طعنوا في إيده بعد ما مسك باب العربية علشان يحافظ على عهدته، وجسمه كله متشرح وبايظ في الثلاجة، عوضنا عند ربنا، الطعن اللي في إيده 7 سم، وصلت للعظم، وسحلوه، علشان كان بيحافظ على عهدته'.