ابنة عمرو محمد علي : أنا الابنة الجاحدة ووالدتي بتصرف عليا من 20 سنة

خرجت ابنة عمرو محمد علي الشهير بـ شقشق في مسلسل أرابيسك، عن صمتها وظهرت لأول مرة لتكشف عن هويتها وحقيقة تصريحات والدها الأخيرة بأنها ابتعدت عنه وأهملته هي ووالدتها.

تصريحات ابنة عمرو محمد علي

قالت ابنة عمرو محمد علي في مقطع فيديو عبر صفحتها الشخصية بموقع التواصل الاجتماعي فيس بوك: «بقالي كتير أوي ساكتة وقلت لوالدتي منتكلمش عن حياتي الشخصية، لكن الموضوع زاد أوي».

وتابعت شهد ابنة عمرو محمد علي: «أنا اسمي شهد عمرو محمد علي بنت الفنان عمرو محمد علي، ومعظم الناس عندي هتتفاجيء باسم شهد ومحدش يعرفه ده اسمي في البطاقة، كل اللي يعرفني يعرف إن اسمي نور، مش هتكلم ولا هرد على إنه قال عني جاحدة».

ابنة الفنان عمرو محمد علي

وأضافت ابنة الفنان عمرو محمد علي في تصريحاتها: «في الأول والآخر هو والدي، وبتمنى له الشفاء، لكن طالعة اتكلم لأن الناس بتظلم والدتي، ويهمني محدش يحكم على حد متعرفوش القصة كاملة، محدش عارف هي عملت إيه عشاني وإيه حصل بينهم أدى للانفصال».

واستكملت: «محدش يعرف هي عملت إيه عشاني 20 سنة بتصرف عليا لحد تانية جامعة وعملت عشاني كتير، حرام أكون طول ما أنا ماشية اشوف في الصفحات الست اللي سابت جوزها.. ليه الناس بتحكم على حد من طرف واحد».

زوجة عمرو محمد علي

وقالت ابنة عمرو محمد علي أيضًا: «الست دي بطلة عملت كل حاجة في الحياة عشاني، ورسالة أخيرة لوالدي وأسرته بدعي له بالشفا مهما كان أبويا، أما أهلي أنا أسفة مش مسامحة في كل كلمة باطل اتقالت في حق والدتي والست اللي عملت كل حاجة عشاني»، وعلقت قائلة: «أنا الابنة الجاحدة».

قال الفنان عمرو محمد علي، إنه عانى كثيرًا بعد إصابته بمرض التصلب المتعدد الذي أفقده الحركة، وأضاف في تصريحات تلفزيونية أن بعض الفنانين زاروه بعد مرضه وهو الأمر الذي أسعده كثيرا، مشيرا إلى أن انفصل عن زوجته التي وصفها بأنها تخلت عنه بعد مرضه.

وتابع: «لم أستطيع أن أضغط على زوجتي، أنا متكفل بمصروف بنتى إلى الآن وللأسف بتيجى تاخد مصروفها فقط، وتذهب و تمشي ومش بتزورنى، و أنا قولت لبنتى و هى عندها ١٨ سنة الآن انتى جاحدة و داين تدان».

تصريحات عمرو محمد علي

ومن جانبه علق هاني شقيق الفنان عمرو محمد قائلا «عمرو يشعر بألم شديد و متحامل على نفسه، أحيانا يشعر بمضاعفات، ومؤخرا صحته تتدهور بعد توقف حقنة كان يحصل عليها منذ عام 2020».

تحدث الفنان عمرو محمد علي، بطل مسلسل أرابيسك، عن حالته الصحية بعد الحديث عن مرضه وهو التصلب المتعدد، وحرص عمرو محمد علي بالكشف عن حقيقة تلقيه تبرعات للعلاج.

ابنة عمرو محمد علي ابنة عمرو محمد علي

عمرو محمد علي

عمرو محمد علي

عمرو محمد علي عن ابنته شهد: عمري كله وبحبها في الله

عمرو محمد علي عن إصابته بالتصلب المتعدد: مكلف جدًا وعلاجه في أمريكا وكندا

هالة فاخر تبكي على الهواء وتطالب بدعم الفنان عمرو محمد علي.. فيديو

عمرو محمد علي يكشف أسرار جديدة عن مرضه: راضي باللي ربنا كاتبه وأشرف زكي عملي معاش شهري

عمرو محمد علي يكشف سبب غيابه منذ 17 عاما: «صلاح السعدني قالي بطل اللي بتشربه.. ومعيش فلوس العلاج»

الذهاب إلى الأعلى