أحمد وفيق يكشف سبب رفضه الإنجاب: مش عارف اتحمل مسؤوليتي.. ليه أجيب عيل ياخد قلمين من الدنيا

تحدث الفنان أحمد وفيق عن السبب الذي جعله يرفض الإنجاب على الرغم من زواجه مرتين قبل ذلك، وأشار إلى أنه لا يستطيع تحمل المسؤولية.

أحمد وفيق يكشف سبب رفضه الإنجاب

قال أحمد وفيق في تصريحات تلفزيونية: 'أنا مش عارف اتحمل مسؤولية نفسي.. وشخصيتي في فيلم بنتين من مصر ٨٠٪؜ منها انا.. اللي هو انا واخد قلم في الدنيا اجيب عيل ياخد قلمين ليه، فأنا بني آدم عندي نواقصي الكثيرة ممكن اكون قاعد بالجاكيت مكوي وشعري متسرح لكن من جوايا منعكش.. وانا عشوائي في حياتي لكن منظم في الشغل'.

أحمد وفيق أحمد وفيق

تصريحات أحمد وفيق

واستكمل أحمد وفيق كلامه، وتحدث عن بدايته الفنية، وقال: 'قرار دخولي الفن جه بعد ما سفرت للقاهرة، وقولت لأهلي هسافر القاهرة واشتغل في الفن وقاطعوني كلهم خاصًة والدي، ولكن والدتي كانت بتطمن عليا من وقت للتاني، وكنت بسافر 250 كيلو من المنصورة للقاهرة من أجل أن أحضر بروفات الفنان محمد صبحي ومسرحه كان خط الوصل الذي جعلني أكمل في القاهرة، وكنت أنظر إلى جلال الشرقاوي ومحمد صبحي ويوسف شاهين باعتبارهم الأساتذة الكبار'.

وتطرق الحديث مع أحمد وفيق، عن كواليس عمله مع المخرج الكبير يوسف شاهين في فيلم سكوت هنصور، وقال: 'في بداية مشواري الفني كنت خجولًا جدًا لدرجة أن يوسف شاهين كان يقول أنني باخبط على الثلاجة قبل أن أفتحها، وأطلق علي لقب الفلاح لأنني معتز بالريف، وقال لمنتقدي سكوتي دا هيكون عفريت'.

أحمد وفيق أحمد وفيق

وتابع كلامه، وقال: 'يوسف شاهين قال لي خد اقرأ اسكريبت فيلم سكوت هنصور وقالي فيه دورين هتلعب واحد فيهم وسابني وخرج وشوية دخل خالد يوسف قال لي مبروك هتبقي بطل الفيلم وكنت بحسبه بيهرج وقلتله هنهرج، وقالي انت بطل الفيلم وفيه إجماع على اختيارك ودي كانت أول مرة أقابل فيها الفنانة لطيفة وعمر خيرت، وانا مش بتخض من الكاميرا وكان عندي ثبات انفعالي وهذا أعجب يوسف شاهين'.

أحمد وفيق: ضد مصطلح مشاهد ساخنة والبوسة لو مش مفيدة مش هقدمها

أحمد وفيق: عادل إمام لفت نظري عشان صوتي.. وأنا أهلاوي وبحترم الزملكاوية

أحمد وفيق: نفسي أقدم شخصية القذافي وصدام حسين.. بحة صوتي هدية من ربنا

أحمد وفيق: حلمي تجسيد القذافي وصدام حسين.. وأحمد زكي لا يشبه جمال عبد الناصر

أحمد وفيق: أنا أهلاوى جدًا والزمالك فريق كبير.. فيديو