بعد خناقة حمو بيكا وعمر كمال .. مهرجان «هفضل استاذ» يجمع بينهما .. فيديو

طرح المطرب الشعبي حمو بيكا مهرجان «هفضل استاذ» مع المطرب عمر كمال ، عبر قناته الرسمية علي يوتيوب.

جاء ذلك بعد خناقة الثنائي أمس علي السوشيال ميديا، والتي كانت نوع من أنواع الدعاية للأغنية الجديدة .

حالة من الجدل انتشرت علي صفحات السوشيال ميديا بعد هجوم المطرب الشعبي حمو بيكا علي عمر كمال بسبب عدة خلافات من أبرزها الحصول على أرباح اليوتيوب والغناء لأحد متاجر فساتين الأفراح .

هاجم مغني المهرجانات حمو بيكا، عبر صفحته الرسمية بموقع التواصل الاجتماعي، «فيسبوك»، زميله الفنان الشعبي عمر كمال، بعد أن نشر صورة وعليها علامة «X».

وقال «بيكا» فى منشوره: «ياريت محدش يكلمني في شغل على الشخصية دي عشان أنا كنت بحبها والشخصية دي بتتهرب من شغلي اللي خلاني اتفق عليه، والإثبات بعد الصورة دي هنزل فيديو، وهو عامل بيحبني وهو بيكرهني، مع السلامة يا صحاب مزيفة».

رد المطرب عمر كمال على هجوم مغني المهرجانات حمو بيكا عليه قائلا: «أنا فوجئت إن حمو بيكا منزل صورتي كأني واحد إسرائيلي أو واحد عدو وكاتب الكلام اللي انتوا شوفتوه ده كله».

وأضاف «كمال»، خلال بث مباشر عبر صفحته الرسمية على موقع التواصل الاجتماعي “فيسبوك”: “بص يا حمو أنا محترم وصبرت كتير على إهانات الناس وقلة أدب الناس وأنت طالع تقول على عمر كمال وحسن العجوز قصيرين، أنا ممكن اطلع أقول عليك بكرش لكن ده كلام قلة أدب ماليش فيه بس قلة الأدب وقلة الذوق اللي بتستخدمها دي أنا ماليش فيها ومش منطقي ولا مبدأي”.

وأوضح «كمال»، «أول تراك انتي معلمة أخدته من حمو بيكا وشمس المجرة إنتاجي وإلحاني أنا سايبهولك على قناتك وفلوس وبنتخان ومساء النقص وفايقة ورايقة وكل التراكات سايبهالك على قناتك وأنت بتاخد فلوسها وبتكسب بيها ولكن من دلوقتي هقفل كل التراكات  التي شاركت فيها على قناتك».

حمو بيكا يشوق جمهوره بمقطع من أغنية «فستان الفرح» بعد أزمته مع عمر كمال

عمر كمال لـ«حمو بيكا»: «عيب إحنا أكلنا مع بعض عيش وملح»

[embed]http://iframe%20width=560%20height=315%20src=https://www.youtube.com/embed/GjUgV7YdGCQ%20frameborder=0%20allow=accelerometer;%20autoplay;%20clipboard-write;%20encrypted-media;%20gyroscope;%20picture-in-picture%20allowfullscreen/iframe[/embed]