شيرين عبد الوهاب: حسام حبيب كويس معايا.. وقمت بزيارة فضل شاكر لهذا السبب

تحدثت الفنانة شيرين عبد الوهاب عن كواليس زيارتها للفنان فضل شاكر، وحفلها الأخير في الكويت، بالإضافة إلى علاقتها مع زوجها الفنان حسام حبيب.

تصريحات شيرين عبد الوهاب

قالت شيرين عبد الوهاب في تصريحات تلفزيونية لها: «حسام حبيب زي الفل معايا، وماشي معايا كويس، وكل حاجة جميلة والعلاقة جيدة».

وفيما يخص حفل شيرين عبد الوهاب في الكويت، علقت قائلة: «مكنتش عارفة إن الناس كنت وحشاهم أوي كده، وكنت خايفة أول الحفل، والجمهور أسعدني جدًا انبسطت أوي، وكان شيء فوق الخيال».

شيرين عبد الوهاب وفضل شاكر

واستكملت شيرين عبد الوهاب قائلة: «غنيت بطبقات عمري ما غنيتها.. وكنت مبسوطة بالجمهور الذواق، أنا وفضل شاكر في أصدقاء مشتركين كتير بينا، وبقالي 10 سنين بنتكلم عن طريق التليفون».

وأضافت: «فيه صديق اقترح إننا نروح نزوره، وقولنا هل دا يصح قالوا آه بس بتصريح من الدولة، وأخدنا التصريح ورحنا وكانت سهرة جميلة وبعدها مشينا، تاني يوم في حد طلبنا من جهة أمنية وسألونا سؤال بمنتهى الذوق والأدب وجاوبنا، إحنا مكناش فاهمين، هما مكانوش حابين الزيارة تتم لأن ممنوع لكن إحنا مكناش نعرف».

واستطردت: «في ناس فسروا الموضوع تفسيرات كبيرة وأنا مليش علاقة، حسيت إن في ناس قاعدة بتختار لك المصايب، الجيش اللبناني البيادة بتاعته على دماغنا من فوق وأنا قلت دا في حفلتي في الكويت».

حفل شيرين عبد الوهاب في الكويت

أوضحت شيرين عبد الوهاب أنها لأول مرة تغني من طبقات صوتية لم تصل إليها من قبل، معلقة: «في حد يغني قدام جمهور بيفهم وذواق وبيقدر الفن وكمان في وجود جمهور كبير وواحشني وأبقى مش سعيدة».

واختتمت: «حفل الكويت من أجمل الحفلات اللي عملتها وكنت بغني طبقات عمري ما غنيت منها قبل كده وصوت كان واسع ومفتوح أوي».

مازحت شيرين عبد الوهاب جمهورها والحضور في حفلها في الكويت، ووجهت سؤالًا على المسرح قائلة: «بتحبو حسام؟!»، لتضعها سيرة زوجها حسام حبيب في موقف محرج أمام الجميع.

وتفاجأت شيرين عبد الوهاب بأن الجمهور يرد: «لا مش بنحبه»، لتبدأ في نوبة من الضحك كما أن حسام حبيب ظهر معها في الكواليس فقط.

حفل شيرين عبد الوهاب في الكويت حفل شيرين عبد الوهاب في الكويت

حفل شيرين عبد الوهاب في الكويت حفل شيرين عبد الوهاب في الكويت

حفل شيرين عبد الوهاب في الكويت حفل شيرين عبد الوهاب في الكويت

شيرين عبد الوهاب في موقف محرج بسبب حسام حبيب .. 10 صور من حفلة الكويت

شيرين عبد الوهاب في أول ظهور بعد أزمتها: «يخربيت المشاعر إنسوا عشان تعرفوا تعيشوا»